عامل شکار هفت باقرقره در تویسرکان پس از واریز جریمه به دادگاه معرفی شد

عصر روز جمعه  نیروهای یگان محیط زیست تویسرکان حین گشت و کنترل در مناطق آزاد این شهرستان، به حضور یک خودروی پژو پارس سفید رنگ در  مسیرهای فرعی مشکوک شدند

ارسال کننده : نادر زندی

رییس اداره محیط زیست شهرستان تویسرکان در این باره گفت: محیط بانان این خودرو را متوقف نموده و در جریان بازرسی از این خودرو لاشه هفت باقرقره، یک اسلحه شکاری تک لول و تعدادی فشنگ ساچمه زنی کشف و ضبط گردید.

محمد کرمعلی گیلانه اظهار داشت: در این رابطه یک متهم بازداشت شده و پس از تشکیل پرونده به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی به مراجع قضایی معرفی گردید.

شکارچی متخلف روز گذشته (یکشنبه ۹۵/۵/۱۰) مبلغ هفت میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز هفت باقرقره را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمود.

متهم علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محیط زیست، در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهد شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید اسلحه و ادوات کشف شده از متخلف تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه های مربوطه به نفع دولت را صادر نماید