مساحت جنگل های ایران تا سال ۱۴۰۴ باید به هفده میلیون هکتار برسد

قائم مقام سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اهداف چشم انداز ۱۴۰۴گفت: درحال حاضر مساحت جنگل های کشور حدود ۱۴ میلیون هکتار است که باید به ۱۷ میلیون هکتار افزایش یابد.

ارسال کننده : نادر زندی

در آئین معارفه معاون امور جنگل این سازمان در چالوس افزود: هم اکنون با توجه به این که هفت درصد مساحت کشور را جنگل تشکیل می دهد، ایران جزو کشورهای کم جنگل دنیا محسوب می شود که با افزایش مساحت جنگل ها به ۱۰ درصد از شمار کشورهای کم جنگل خارج خواهد شد.

وی تصریح کرد: تحقق این امر مستلزم گشایش اقتصادی و حمایت دولت است تا براساس برنامه افق ۱۴۰۴ مساحت جنگل های کشور از حدود ۱۴ میلیون هکتار امروز به ۱۷ میلیون هکتار افزایش یابد.

قائم مقام سازمان جنگل ها تاکید کرد: شرایط کنونی منابع طبیعی و محیط زیست کشور خوب نیست و در موضوعاتی همچون تالاب ها، دریاچه ها، تنوع زیستی، فرسایش خاک، آلودگی هوا و خاک، بیابان زایی در اجرای وظایف سازمانی با مشکل مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: هنوز بیش از ۵۰ درصد جنگل های هیرکانی در شمال کشور، طرح و مدیریت و آینده مشخصی ندارد.

مقدسی با اشاره به این که جنگل های هیرکانی آب ۲۵ میلیون نفر جمعیت پیرامون خود را تامین می کند خواستار توجه بیش از پیش به این جنگل ها شد و گفت: این سازمان باید در نزد مردم محبوب باشد و به آن اعتماد کنند.

در این آئین ضمن تقدیر از زحمات بهزاد انگورج، معاون سابق امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، عباسعلی نوبخت به سمت سرپرست جدید این معاونت منصوب شد