کشاورز اصفهانی ۴ تن از محصول یونجه خود را در اختیار آهوان کلاه قاضی گذاشت

یک کشاورز طبیعت دوست اصفهانی، یک و نیم هکتار از مساحت زیر کشت محصول یونجه در مزرعه خود را بصورت رایگان به اداره محیط زیست پارک ملی کلاه قاضی اصفهان اهدا نمود تا به منظور تغذیه آهوان این منطقه استفاده شود.از این یک و نیم هکتار زمین کشاورزی، حدود چهار تن یونجه تازه برداشت شده و توسط محیط بانان به پارک ملی کلاه قاضی انتقال یافت

ارسال کننده : نادر زندی

همچنین یک بانونی خیر خواه اصفهانی نیز مبلغ پنج میلیون ریال به حساب یک کشاورز واریز نموده و حدود ۶۰۰ کیلوگرم یونجه برای آهوانپارک ملی کلاه قاضی خریداری و در اختیار محیطبانان پارک گذاشت.

هیچ کدام از این دو انسان خیر حاضر به اعلام نامشان در این پایگاه خبری نشده و این اقدام خود را تنها برای رضای خدا و کمک به آهوان کلاه قاضی عنوان نمودند.

به دنبال گرمای شدید هوا و کاهش بارندگی ها، مراتع پارک ملی کلاه قاضی اصفهان دچار فقر علوفه شده و تغذیه آهوان این پارک با مشکل مواجه شده است.

خشکسالی و به دنبال آن کمبود علوفه علاوه بر پراکنده و دور شدن حیات وحش از مناطق امن و آسیب پذیر شدن آنها بر کمیت و کیفیت زاد و ولد آنها نیز تاثیر می گذارد.

آهوان کلاه قاضی در حال تغذیه از علوفه های توزیع شده در منطقه توسط محیطبانان / عکس از آقای مهابادی

محیط بانان پارک ملی کلاه قاضی به منظور مقابله با آثار سوء خشکسالی و جلوگیری از خروج آهوها از پارک اقدام به کشت و توزیع علوفه درمواقع ضروری می نمایند.