شکارچی سابقه دار پیش از اقدام به شکار در پارک ملی گلستان بهمراه اسلحه قاچاق دستگیر شد

 صبح امروز به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر ورود یک شکارچی متخلف حرفه ای و سابقه دار به پارک ملی گلستان، نیروهای یگان محیط زیست این پارک به جست و جو و کنترل مسیرهای منتهی به پارک مشغول شدند.

ارسال کننده : نادر زندی

مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست گلستان در این باره گفت: محیط بان پس از مدتی به یک وانت در یکی از مسیرهای فرعی پارک مشکوک شده و خودروی مذکور را متوقف نمودند.

احمد دباغیان اظهار داشت: در بازرسی از این خودرو  یک اسلحه گلوله زنی برنو دوربین دار قاچاق به همراه ۱۹ عدد فشنگ گلوله زنی کشف و ضبط و یک شکارچی متخلف و سابقه دار در این رابطه بازداشت شد.

متهم پس از تشکیل پرونده به جرم حمل سلاح شکاری غیرمجاز (قاچاق) و با استناد به ماده ۱۵ قانون شکار و صید به جرم شروع به شکار جانوران وحشی به مراجع قضایی معرفی گردید.

متخلف با دستور بازپرس پرونده تا اطلاع ثانوی روانه زندان شده است.

این فرد دارای سوابق متعددی در زمینه شکار غیرمجاز بوده و اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان مشغول جمع آوری سوابق این متخلف جهت ارائه به دادگاه می باشد.

اسلحه گلوله زنی برنو دوربین دار و غیرمجاز به همراه ۱۹ عدد فشنگ گلوله زنی کشف شده از شکارچی متخلف

بر اساس بند الف ماده ۶ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» مصوب ۱۳۹۰/۶/۷ ، هر کس بطور غیرمجاز سلاح شکاری و یا مهمات آن را خریداری، نگهداری و یا حمل نماید به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف بیست میلیون ریال محکوم خواهد شد.

همچنین بر اساس ماده ۱۸ قانون فوق الذکر، کلیه سلاح، مهمات، اقلام و مواد کشف شده موضوع این قانون به موجب حکم دادگاه به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط میشود.