اطلاعیه 722 کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو

در خصوص دانشگاهی شدن خدامی مساجد

دانشگاه علمی کاربردی «خدامی مسجد» راه اندازی شد.

وایجاد سه گرایش جدید در رشته مشاوره/ پذیرش دانشجوی روانشناسی دین!?

دانشگاه‌های علاقمند می توانند در این رشته ها دانشجو پذیرش کنند.

متاسفانه تبدیل شدن چنین مشاغلی به رشته‌های دانشگاهی فرآیندی است که از سال‌های پیش آغاز شده است. سال گذشته، محمد فراهانی، رئیس سازمان بسیج مداحان ایران خبر داد که دانشکده مداحی تا سال آینده در کشور راه‌اندازی خواهد شد.

از چهار سال پیش این امکان ایجاد شده بود که مداحان از دانشگاه‎ها مدرک بگیرند. علی آهی، رئیس هیأت مدیره خانه مداحان ایران، تابستان سال ۹۱ از ایجاد رشته مداحی در دانشگاه علمی کاربردی خبر داده و گفته بود:

 «مداحان می‌توانند با تحصیل علم در این دانشگاه مدارک کاردانی و کارشناسی دریافت کنند«.

در حالیکه تدریس مربیان در دوره های تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی  ممنوع اعلام میشود.

پس از برگزاری مراحل سخت کنکور و تعیین سطح علمی داوطلبان، سهمیه‌بندی‌هایی برای ورود گروه‌های مختلف به دانشگاه اعماال می‌شود.

سازمان سنجش با سهمیه بندی جنسیتی در کنکور سراسرسی محدودیت‌هایی را برای ورود دختران به دانشگاه اعمال می کند.

جمعی از نخبگان  دانشگاه های صنعتی شریف، تهران و شهید بهشتی در اعتراض به حقوقی که در زمینه تسهیلات نظام وظیفه تخصصی از آنان ضایع شده و سرنوشت تحصیلی و شغلی آنها را دچار اختلال جدی کرده است در مقابل بنیاد ملی نحبگان تجمع میکنند.

 پنج سال بعد از گذشت اخراج آرش صادقی، فعال دانشجوی و مدنی از دانشگاه علامه طباطبایی، مسئولین امنیتی با بازگشت وی به دانشگاه مخالفت می‌کنند.

فعالان صنفی دانشگاه های سراسر کشور با انتشار بیانیه ای به احضارهای غیرقانونی و فشارهای امنیتی بر فعالان دانشجویی اعتراض میکنند.

۹ تن از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران،با تماس تلفنی به کمیته انضباطی دانشگاه احضار میشوند.

جمعی از دانشجویان خوابگاه‌های دختران دانشگاه‌ تهران در اعتراض به تبعیض جنسیتی و قوانین غیرمنطقی خوابگاه‌ها تظلم خواهی میکنند.

شهریه شبانه دانشگاه علم و صنعت ۳ برابر افزایش پیدا میکند

خانواده شهداء ـ جانبازان وخانواده آنها، آزادگان و خانواده آنان در آزمونهای ورودی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در مقاطع مختلف از سه سهمیه قانونی شاهد، رزمندگان و خانواده شهدا استفاده می‌کنند.

 دارندگان سهمیه  بسیجی فعال!؟ با کسب 90٪ تراز در رشته های کاردانی و کارشناسی وبا کسب 95٪ تراز در رشته های کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای و تخصصی آخرین نفر قبول‌شدهٔ بدون سهمیه، پذیرفته می‌شوند و…….

ما ضمن محکوم نمودن هرگونه تبعیض، خواهان برابری حقوق کلیه افراد ملت بویژه قشر جوان و دانش پژوهان کشورمان بوده،  تمامی تلاش خود را در جهت جلب توجه وجدان های بیدار، نهادهای حقوق بشری و جامعه بین الملل در خصوص نقض حقوق انسانی ایرانیان توسط حکومت جمهوری اسلامی ایران بکار می بریم.

722

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو