پانصد هکتار از جنگل های پاسارگاد در آتش سوخت / حریق بطور کامل مهار شده است

بالاخره بعد از گذشت دو روز از آتش سوزی در جنگل های منطقه تنگ خرسی شهرستان پاسارگاد، این آتش صبح امروز (جمعه) در کنترل نیروهای امدادی قرار گرفت.

ارسال کننده : نادر زندی

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس در این باره گفت: اگر چه در ساعت ٢٠:٣٠ شب گذشته نیز اطفاء حریق جنگل ها اعلام شده بود اما با توجه به شدت وزش باد در شب گذشته مجددا در قسمت هایی از محدوده مجددا آتش زبانه کشید که این وضعیت تا بامداد امروز ادامه داشت.

حمید سلیمانی اظهار داشت: امروز صبح دو دستگاه بالگرد هوانیروز ارتش به کمک آمده و هم اکنون با کمک این دو بالگرد و یک بالگرد هلال احمر ( اعزامی از اهواز) و یک دستگاه بالگرد ناجا عملیات انتقال نیروهای تازه نفس در مناطقی که بصورت محدود در آنها خط آتش فعال بود انجام می گیرد.

در حال حاضر بطور قطع می توان کنترل آتش سوزی در این جنگلها را اعلام نمود.

اما نیروها تا زمان خاموش شدن کامل آتش و کنده های در حال سوختن در منطقه باقی خواهند ماند.

نیروهای مردمی از شهرستان های پاسارگاد، خرم بید، اقلید، ارسنجان، مرودشت و شیراز جهت امداد و اطفاء حریق در منطقه حضور دارند.

کارکنان دولتی نیز از دستگاه های مختلف از جمله منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر، شرکت گاز، شهرداری، فرمانداری، دهیاری، شوراهای اسلامی، سپاه و بسیج، تیپ ۵۵ هوابرد شیراز و …. در امر اطفاء حریق حضور گستر ه ای داشتند.

در مورد وسعت این آتش سوزی گمانه زنی های گوناگونی صورت گرفته و اعداد مختلفی ازجمله ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ هکتار اعلام شده است که صحیح نمی باشد.

وسعت دقیق محدوده آتش سوزی پس از اطفا کامل حریق و اندازه گیری توسط کارشناسان قابل اعلام است اما برآورد کارشناسان اداره کل منابع طبیعی فارس ۵۰۰ هکتار می باشد.

جنگل های منطقه پارسارگاد جزو ناحیه رویشی ایران-تورانی می باشد که عمده درختان این منطقه بنه، بادام کوهی می باشد.