طرح جامع آلودگی هوای استان‌های مختلف کشور تدوین می‌شود

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور از تدوین طرح جامع آلودگی هوا استانهای کشور خبر داد

ارسال کننده : نادرزندی

سعید متصدی عصر پنجشنبه در اختتامیه نشست مدیران کل محیط زیست کشور که در محل هتل رنگین کمان خرم آباد برگزار شد، اظهار داشت: “مدیران کل محیط زیست کشور سالانه در همایشی که به منظور هماهنگی های مربوط به ستاد سازمان محیط زیست برگزار می شود شرکت می کنند که این همایش امسال با همکاری وزارت نفت برگزار شد”.

مدیریت پساب هایی که به حوزه های دریایی تخلیه می شوند

وی افزود: “در این همایش تصمیم گیری شد که برنامه های منظم و منسجمی برای مدیریت حوزه های نفتی به ویژه منطقه عسلویه داشته باشیم که در این راستا برنامه خوبی تنظیم شده که با اجرایی شدن آن می توان آثار مثبت آن را به مردم کشور هدیه کنیم”.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه برای مدیریت حوزه های نفتی منطقه عسلویه فعالیت های خود را در سه محور آغاز کرده که در ماه های آینده اجرایی می شوند، بیان داشت: “کنترل آلاینده های هوا، مدیریت پسماندها و ایجاد مجتمع مدیریت پسماند و پساب هایی که به حوزه های دریایی تخلیه می شوند سه محور فعالیت های ما برای مدیریت منطقه عسلویه هستند”.

متصدی به شروع همکاری سازمان محیط زیست با بخش «اچ اس ای» وزارت نفت در خصوص رفع برخی مسائل از طریق درون ستادی اشاره کرد و گفت: “برای مدیریت خطوط نفتی بناست دو کارگروه در زمینه خطوط لوله و مباحث مربوط به پی گیری حوزه های نفتی عسلویه تشکیل شود”.

طرح جامع آلودگی هوا استانها تدوین می شود

وی افزود: “بحث پایش آلاینده های زیست محیطی، اجرایی قوانین و مقررات زیست محیطی در حوزه معاونت محیط زیست انسانی و مسائل مربوط به مدیریت گردوغبار از موارد دیگری بود که در این همایش مورد بحث قرار گرفت”.

وی بیان داشت: “در همایش مدیران کل محیط زیست کشور در راستای مدیریت پسماند بحث پاکسازی سه استان شمالی کشور در ۲۴ تیرماه مطرح و هماهنگی های لازم با وزارت دفاع، وزارت کشور و وزارت جهاد کشاورزی انجام شد و قرار شد پاکسازی این سه استان تجربه ای برای استان های دیگر در سال های آینده باشد”.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور بر لزوم جمع آوری کیسه های پلاستیکی تاکید کرد و گفت: ۵۰ درصد کیسه های پلاستیکی در دنیا تنها یکبار استفاده می شوند و سپس در محیط پراکنده می شوند که این امر باعث بروز معضلات زیست محیطی می شود.

متصدی تغییر اقلیم را یکی از مهمترین مباحث کشور دانست و گفت: “طرح جامع آلودگی هوا برای مراکز استان از دیگر موضوعات مورد این همایش بوده که اعتبارات این طرح از سوی ستاد حفاظت محیط زیست کشور به ادارات کل استان ها ابلاغ شده و امیدواریم در آینده بتوانیم برای ۳۱ استان کشور طرح های جامع مربوط به آلودگی هوا تدوین کنیم”.