خسارت سیل به دزفول

خسارت 500 میلیارد تومانی به دزفول بر اثر سیل

ارسال کننده : محمود نعیمی

نماینده دزفول گفت: هر چند وجود سدها موجب شد که در جریان سیل، خوزستان به زیر آب نرود ولی مدیریت ضعیف در بازگشایی دریچه‌های سد دز مسبب اصلی سیلابی بود که در دزفول رخ داد.
عباس پاپی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اعتقاد به اینکه وقوع سیلاب در دزفول ناشی از مدیریت ضعیف وزارت نیرو بود گفت: دریچه‌های سد بیش از حد ظرفیت رودخانه بازگشایی شد.
وی ادامه داد: از روز سه‌شنبه که مدیریت بحران و اداره‌کل هواشناسی در خصوص جاری شدن سیل هشدار دادند، باید جهت ایجاد ظرفیت خالی در پشت سد دز اقدام می شد. در این زمینه اقدامی صورت نگرفت تا روز پنجشنبه و در نهایت، آزادسازی حجم آب بسیار زیاد پشت سد که بالاتر از ظرفیت بستر رودخانه بود، موجب سیلاب در دزفول شد.
پاپی‌زاده بیان کرد: سیلاب موجب تخریب سکونتگاه‌ها و اماکن مستقر در سواحل و روستاهای حاشیه رودخانه دز شده و این در حالی است که امکانات امدادی هلال احمر ضعیف بود و رساندن چادر به برخی مناطق سیل‌زده با 24 ساعت تاخیر انجام شد.
وی گفت: براساس برآورد شهرداری دزفول، بیش از 80 میلیارد تومان خسارت به تاسیسات و مراکز واقع در سواحل غربی و شرقی رودخانه دز در این شهر وارد شده است، همچنین سیل موجب از بین رفتن دام، احشام، زمین‌های کشاورزی و باغات دزفول شده است.
پاپی‌زاده بیان کرد: بر اساس مشاهداتی که داشتیم پیش‌بینی می‌شود در این سیل، بیش از 500 میلیارد تومان به شهرستان دزفول خسارت وارد شده اس