تحویل توله خرس قهوه ای به محیط زیست

یک توله خرس قهوه ای به محیط زیست رضوانشهر تحویل شد 

ارسال کننده : محمود نعیمی

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز سه شنبه ۹۵/۱/۲۴ یکی از اهالی رضوانشهر در استان گیلان با اداره محیط زیست این شهرستان تماس گرفته و اعلام می کند یک توله خرس تنها را در جگل مشاهده و با خود به روستا آورده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست رضوانشهر در این باره گفت: پس از این تماس، محیط بانان عازم روستای مذکور شده و توله خرس را از این فرد تحویل گرفتند.
عارف شادکام اظهار داشت: «این فرد در تشریح ماجرا اعلام نمود: هنگامیکه برای جمع آوری هیزم به جنگل رفته بودم، توله خرس بسیار کوچکی را تنها مشاهده کردم اما با تصور اینکه مادرش در همان حوالی است، به راه خود ادامه دادم. چندین ساعت بعد، عصر همان روز پس از جمع آوری هیزم، حین بازگشت از جنگل از مسیر رفت عبور کرده و متوجه شدم که توله خرس همچنان تنهاست. با تصور اینکه اگر این توله شب در جنگل تنها بماند حتما از بین خواهد رفت، آن را به منزل خودم آوردم و دو ماه است که از توله خرس مراقبت می کنم.»
این توله خرس بلافاصله به اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان تحویل و سپس جهت معاینات دامپزشکی به مرکز اورژانس حیات وحش در پناهگاه حیات وحش سلکه منتقل گردید.
حال عمومی این توله خرس هم اکنون کاملا خوب است و تحت نظر دامپزشک و کارشناسان محیط زیست گیلان تحت تغذیه و مراقبت قرار دارد.