محکومیت به پاکسازی زباله های تالاب گندمان

عامل شکار غیرمجاز کبک در بروجن به پاکسازی زباله های تالاب گندمان محکوم شد

ارسال کننده : نادر زندی

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): اوایل بهمن ماه سال گذشته نیروهای یگان محیط زیست شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری حین گشت و کنترل در عرصه های طبیعی این شهرستان دو شکارچی متخلف را مشاهده نموده و جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شدند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری در این باره گفت: محیط بانان شکارچیان متخلف را دستگیر نموده و از آنان لاشه دو عدد کبک وحشی به همراه یک اسلحه شکاری کشف ضبط گردید.
شهرام احمدی اظهار داشت: متهمین پس از تشکیل پرونده، به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
این شکارچی متخلف در دادگاه کیفری بخش گندمان، دادگاه با توجه به صورتجلسه تخلف تنظیم شده توسط ضابطین خاص دادگستری (محیط بانان)، اعترافات متخلین و سایر محتویات پرونده، بزهکاری متهم ردیف اول را محرز و مسلم دانست و متهم ردیف دوم را از اتهامات وارده تبرئه نمود.
بنابراین دادگاه با استناد به ماده ۱۰ قانون شکار و صید متهم ردیف اول را به تحمل شش ماه حبس محکوم نمود.
در متن حکم دادگاه آمده است: از آنجا که یکی از معیارهای توسعه یافتگی کشورها اخترام به محیط زیست می باشد و … در جهت آشتی دادن افراد با طبیعت و نهادینه ساختن آن در جامعه متهم ردیف یک نسبت به پاکسازی و جمع آوری زباله های حاشیه تالاب گندمان زی هماهنگی با اداره محیط زیست به مدت ده ساعت مکلف گردید. متهم در این مدت به عنوان ابزار و امکانات در اختیار اداره محیط زیست خواهد بود