مجروح شدن محیط بان سیرجانی

محیط بانان سیرجان در جریان درگیری با شکارچیان متخلف به شدت مجروح شد

ارسال کننده : محمود نعیمی

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): چند روز قبل هنگامیکه یکی از محیط بانان شهرستان سیرجان در حال بازگشت از ماموریت در منطقه گودغول سیرجان بوده است چهار شکارچی متخلف در نزدیکی پاسگاه محیط بانی مسیر خودروی وی را مسدود نموده و به محیط بان حمله ور می شوند.

چهار فرد شرور محیط بانان اکبر هاشمی را به زور از خودرو پیاده نموده و به شدت مورد ضرب و جرح قرار می دهند به طوریکه وی از شدت خونریزی و ضربات وارده به ناحیه سر و صورت بیهوش می شود.
ضاربین سپس بیسیم خودروی محیط زیست و بیسیم دستی محیط بان را سرقت نموده و پس از پنجر نمودن لاستیک های خودرو، محل را ترک می کنند.
پس از مدتی پیکر نیمه جان محیط بان هاشمی در حالی که غرق در خون بوده توسط مردم محلی مشاهده شده و از طریق اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان امام رضای سیرجان منتقل می شوند.
پس از این حادثه با حضور مدیر کل و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمان و رییس محیط زیست شهرستان، شکایتی در مراجع قضایی تنظیم و با دستور دادستان سیرجان ضاربین تحت پیگرد قضایی قرار گرفتند.
خوشبختانه محیط بان هاشمی ضاربین را شناسایی کرده و هویت آنها را در اختیار پلیس امنیت قرار می دهد.
روز بعد از حادثه سه نفر از ضاربین توسط پلیس اطلاعات و مامورین انتظامی پاسگاه خیرآباد، بازداشت شده و نفر چهارم از آنان که متواری شده بود نیز با کمی تاخیر دستگیر می شود.
هر چهار متهم هم اکنون با دستور بازپرس پرونده در بازداشت بسر می برند و بیسیم خودروی محیط زیست و بیسیم دستی محیط بان نیز از محل اختفای متخلفین کشف شده است.
ضاربین از متخلفین سابقه دار شکار و صید هستند که سال گذشته به همراه یک اسلحه شکاری غیرمجاز توسط محیط بان هاشمی دستگیر و در دادگاه نیز به همین جرم محکوم شده بودند.
ضارب اصلی که سال گذشته به اتهام شکار غیرمجاز توسط محیط بان هاشمی دستگیر و در دادگاه محکوم شده بود
متهمین به همین دلیل در شب حادثه با نقشه ای از پیش طراحی شده به محیط بان هاشمی حمله کرده و وی را تا سر حد مرگ مجروح نمودند.
در صورتیکه افراد محلی کمی دیرتر متوجه پیکر محیط بان هاشمی شده بودند احتمال مرگ وی بر اثر شدت خونریزی، بسیار زیاد بود. چراکه شدت خونریزی محیطبان زیاد بوده و تمام زمین اطراف خودروی محیط زیست خون آلود بوده است.
محیط بان اکبر هاشمی از ناحیه لاله گوش، چشم، استخوان گونه و بینی دچار شکستگی، پاره گی و کبودی شدید شده است.
وی تاکنون تحت یک مرحله عمل جراحی قرار گرفته و همچنان نیز تحت درمان و مراقبت های پزشکی قرار دارد.
محیط بان اکبر هاشمی با ۲۵ سال سابقه در محیط زیست، از جانبازان دوران دفاع مقدس نیز می باشد و سه فرزند دارد.