رفع تصرف پانزده هکتار از اراضی

با رای دادگاه پانزده هکتار از اراضی منطقه حفاظت شده کرکس رفع تصرف شد

ارسال کننده : نادر زندی

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): حدود ۱۰ سال قبل فردی که بخشی از اراضی حاشیه منطقه کرکس در استان اصفهان را در مالکیت خود داشت به تدریج شروع به گسترش غیر قانونی زمین های خود نمود.
پس از ارتقا سطح رشته کوه کرکس به منطقه حفاظت شده در سال ۱۳۸۶ اداره محیط زیست شهرستان نطنز بارها از متصرف این اراضی درخواست نمود تا مدارک مالکیت خود را به این اداره ارائه دهد که فرد متصرف از این اقدام خودداری نمود.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نطنز در این باره گفت: کارشناسان محیط زیست در بررسی های خود متوجه شدند که این متخلف حدود ۱۵ هکتار از اراضی ملی واقع در منطقه حفاظت شده کرکس را با ایجاد پیست اسب دوانی، اصطبل، جاده دسترسی و تاسیسات تفریحی، تخریب و تصرف نموده است.
مهدی صادقی اظهار داشت: پس از عدم همکاری متصرف با شکایت این اداره پرونده ای در این رابطه در مراجع قضایی شهرستان نطنز تشکیل گردید.
در جریان رسیدگی به این پرونده در مراجع قضایی شهرستان نطنز این متخلف از کلیه اتهام وارده تبرئه گردید.
با اعتراض اداره محیط زیست پرونده جهت بررسی مجدد به دادگاه تجدید نظر استان اصفهان ارجاع گردید.
در جریان بررسی پرونده در دادگاه تجدید نظر، کارشناسان رسمی دادگستری ضمن بازدید و نقشه برداری از منطقه در نظریه کارشناسی خود اعلام نمودند که ۱۵ هکتار از اراضی منطقه حفاظت شده کرکس بصورت غیر قانونی تصرف شده است.
بنابراین قضات دادگاه تجدید نظر متهم را به جرم تصرف عدوانی به پرداخت ملبغ بیست میلیون ریال جزای نقدی و رای خود مبنی بر رفع تصرف از اراضی مورد نظر را صادر نمودند.
این رای قطعی است و با ارجا به واحد اجرای احکام حکم مربوطه در مورد خلع ید و رفع تصرف اراضی اشغال شده اجرا خواهد شد.