آلودگی هوای تهران

«تهران در مرحله هشدار و بحران اجتماعی»

ارسال کننده : دیانا تبریزی

 

tehran

 

 

 

 

 

 

 

محمد حقانی، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران می‌گوید که شرایط تهران از مرحله آسیب اجتماعی گذشته و «به مرحله هشدار، اخطار و بحران اجتماعی رسیده است».

محمد حقانی، یکشنبه هشتم فروردین به خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفت که قرار بود سال ۱۴۰۴ جمعیت تهران به ۱۰ میلیون نفر برسد در حالی که امروز جمعیت در تهران در طول روز بیش از این مقدار است.

به گفته او، منابع زیستی طبیعی تهران «تمام شده» و «تهران شهری رو به احتضار و موت شده است».

حقانی گفت که مدیریت شهری در برابر ناهنجاری‌های شهر تهران که به حد «بحران» رسیده، نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد و «ناچار است دراین زمینه دست به اقداماتی بزند».

این عضو شورای شهر تهران افزود: «کار ما برای مردم است و اگر قرار باشد این تعداد از مردم در فقر و تنگدستی و ناهنجاری‌های اجتماعی به سر برند چه افتخاری می‌توانیم به خود داشته باشیم».

سال گذشته و به دنبال افزایش آمار آسیب‌های اجتماعی در ایران، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی برای نخستین بار خواهان «ریشه‌یابی» آسیب‌های اجتماعی در ایران شد.

آمار آسیب‌های اجتماعی در ایران معمولاً اعلام نمی‌شود و محرمانه به‌شمار می‌رود.

حسن موسوی چلک، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی آبان‌ماه سال گذشته گفته بود که ایران از نظر «کاهش سن اعتیاد، شاخص ازدواج و طلاق، ایدز، آمار اعتیاد، افزایش تعداد کودکان کار و مصرف شیشه» در «وضعیت بد و نگران‌کننده‌ای» قرار دارد.

به‌گفته او، آسیب‌های اجتماعی در ایران بیشتر شده است و باید «فکری اساسی برای کنترل و کاهش این آسیب‌ها» انجام شود.