فعالیت یک معدن بزرگ در آمل متوقف گردید

این واحد صنعتی که در حریم رودحانه هراز مستقر شده است

ارسال کننده : محمود نعیمی

فعالیت یک معدن بزرگ شن و ماسه که از مدتی قبل نسبت به استقرار تجهیزات در بستر رودخانه هراز و فعالیت های خارج از ضوابط محیط زیستی اقدام کرده بود با شکایت اداره محیط زیست شهرستان آمل و رای دادگاه متوقف گردید.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل در این باره گفت: این واحد صنعتی که در حریم رودحانه هراز مستقر شده است پیش از این چندین نوبت بابت استقرار تجهیزات غیر مجاز و تجاوز به حریم رودخانه از اداره محیط زیست اخطاریه دریافت کرده بود.
صادق نژاد اظهار داشت: پس از بی توجهی مسئولان این معدن به اخطارها، با شکایت اداره محیط زیست، پرونده ای در این رابطه در دادگاه جزایی آمل تشکیل و دادگاه رای به توقف فعالیت معدن مذکور و بازگرداندن منطقه به وضع سابق را صادر نموده و مالک معدن را نیز به ده میلیون ریال جزای نقدی (بدل از حبس) محکوم نمود.
با اعتراض وکیل مدافع این واحد صنعتی به رای صادره، پرونده جهت رسیدگی مجدد به شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان مازندران ارجاع گردید.
در جریان بررسی مجدد پرونده، قضات دادگاه تجدیدنظر استان مازندران دلایل و مستندات وکیل مدافع از جمله قرار داد این معدن با شرکت آب منطقه ای را برای اعتراض به رای صادره را بلاوجه تشخیص دادند.
بنابراین قضات دادگاه تجدید نظر ضمن رد تجدیدنظر خواهی، رای دادگاه بدوی را قطعی و لازم الاجرا دانستند.