عامل شکار غیرمجاز در فیروزکوه روانه زندان شد

عامل شکار غیرمجاز ۴ کل ، بز و بزغاله وحشی در فیروزکوه روانه زندان شد

ارسال کننده : ابوالفضل نعیمی

نیروهای یگان محیط زیست شهرستان فیروزکوه حین گشت و کنترل در منطقه شکار ممنوع کاوه ده حوالی ظهر متوجه صدای چندین شلیک پیاپی در ارتفاعات شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست فیروزکوه در این باره گفت: محیط بانان به جست و جو مشغول شده و پس از مدتی پیاده روی و دوربین کشی سه شکارچی متخلف را مشاهده نمودند که یک اسلحه جنگی کلاشینکف به همراه داشته و در حال تمیز کردن و کندن پوست شکار بودند.

محمد فریدی اظهار داشت: محیط بانان بصورت نامحسوس متخلفین را زیر نظر گرفته و به فیلم برداری از آنان پرداختند.

فریدی گفت: محیط بانان پس از فیلمبرداری و مستند سازی از صحنه جرم، جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شدند اما شکارچیان متخلف با مشاهده مامورین اقدام به فرار نمودند.

متخلفین بدون توجه به فرمان های مکرر ایست و شلیک های هوایی نیروهای محیط زیست تمامی وسایل خود به جز اسلحه کلاشینکف را رها کرده و به فرار ادامه دادند.

با توجه به فاصله نسبتا زیاد، محیط بانان موفق به دستگیری متخلفین نشدند اما یکی از آنان را که از اهالی بومی و سابقه دار منطقه نیز بود شناسایی نمودند.

در بازرسی از محل استراحت شکارچیان متخلف لاشه یک کل وحشی جوان (حدودا دوساله)، لاشه یک بز وحشی و لاشه دو بزغاله وحشی (بزغاله امسال) به همراه ۳۸ تیر فشنگ جنگی و کلیه ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

پس از آن با شکایت اداره محیط زیست فیروزکوه پرونده ای در این رابطه در دادسرای این شهرستان تشکیل و شکارچی متخلف به دادگاه احضار شد.

متهم صبح روز گذشته (شنبه) در دادسرا حاضر شده و با مشاهده فیلم تهیه شده توسط محیط بانان و سایر مدارک موجود در حضور بازپرس به انجام شکار غیرمجاز در روز گذشته اعتراف نمود.

متهم که دارای سابقه تخلف در زمینه شکار و صید نیز می باشد با دستور دادستان  تا زمان معرفی دو همدست خود و تحویل اسلحه جنگی کلاشینکف به دادگاه روانه زندان شد.

متخلف بخشی از ضرر و زیان وارده به محیط  زیست را نیز به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمود