تهران یک میلیون و ۴۰۰ هزار موش دارد

سرشماری موش‌ها: تهران یک میلیون و ۴۰۰ هزار موش دارد

ارسال کننده:دیانا تبریزی

رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر اعلام کرد با کاهش ۴۰۰ هزار جفت از موش‌های پایتخت، اکنون جمعیت این حیوانات به یک میلیون و ۴۰۰ هزار جفت رسیده است.


بیشترین موش‌های تهران در خیابان ستارخان هستند/
به گزارش خبرآنلاین، این مقام شورای شهر این موضوع را چهارشنبه ۱۲ اسفند و در اختتامیه کارگاه روش نوین مبارزه با جانوران مضر شهری اعلام کرد.

محمد حقانی، عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران درباره مبارزه با این «حیوان موذی» می‌گوید به جای کاهش موش در شهر تهران، باید جمعیت آنها را کنترل کرد. به گفته او موش در یک سال ۷۰۰ تا ۸۰۰ جفت تولید مثل می‌کند و امکان معدوم کردن همه آن‌ها وجود ندارد.

او با توجه به اینکه موش‌ها در بین غذا‌ها زیست می‌کنند، گفت برای حل این مشکل باید زباله‌ها را تفکیک کرد. اگرچه بنابر آمارهای رسمی، تنها هفت درصد از پسماند‌ها در ایران از مبدأ تفکیک می‌شوند.

چندی پیش رضا قدیمی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران درباره چگونگی آمارگیری موش‌های تهران گفته بود: «ما برای آمارگیری جمعیت موش از روش (کپچر به کپچر) استفاده کرده‌ایم که روشی پذیرفته شده در دنیا است. در این روش، کلونی‌های اصلی شناسایی می‌شوند، موش‌ها زنده‌گیری، علامت‌گذاری و رهاسازی می‌شوند، بعد از مدت زمان معین در‌‌ همان محل دوباره همین مراحل صورت می‌گیرد و از تکرار این روش از فراوانی موش‌های علامت‌گذاری‌شده به یک عدد می‌رسند».

شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران مسئولیت مقابله موش‌های شهری را دارد. همچنین ۳۰۰ نیروی آموزش‌دیده مسئول مقابله با موش‌های شهری هستند.

بیشترین موش‌های تهران در خیابان ستارخان هستند