عامل چرای غیرمجاز دام اهلی روانه زندان شد

عامل چرای غیرمجاز دام اهلی در پارک ملی سالوک روانه شش ماه زندان شد

ارسال کننده : محمود نعیمی

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): یکی از دامداران حاشیه پارک ملی و منطقه حفاظت شده سالوک که چندین سال است حدود هفتاد راس گوسفند خود را بدون در اختیار داشتن پروانه چرا وارد پاک می کند با رای قاطع دادگاه کیفری اسفراین و تایید رای در دادگاه تجدید نظر خراسان شمالی روانه زندان شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین در این باره گفت: این دامدار هر سال بصورت غیر قانونی وارد پارک می شود و تاکنون چندین نوبت از نیروهای محیط زیست اخطار دریافت بود.
حمید فخرانی اظهار داشت: آخرین بار اوایل فصل چرا به وی تذکر دادیم اما حاضر به خروج ۷۰ گوسفند خود از منطقه نشد. همچنین گزارشات و=موثقی در اختیار داشتیم که چادر این دامدار به محل اختفا و استراحت شکارچیان متخلف تبدیل شده است.
با شکایت اداره محیط زیست پرونده ای در این رابطه در دادگاه کیفری اسفراین تشکیل شده و دامدار متخلف به دادگاه احضار شد.
در جریان رسیدگی به این پرونده دادگاه با توجه به صورتجلسه تنظیم شده از سوی ضابطین دادگستری (نییروهای محیط زیست)، کیفر خواست صادره از دادسرای عمومی و انقلاب اسفراین و اعترافات دامدار متخلف، بزهکاری متهم را محرز و مسلم تشخیص داد.
بنابراین دادگاه با استناد به ماده ۱۰ قانون شکار و صید متهم را به تحمل شش ماه حبس تعزیری (زندان غیر قابل خرید) محکوم نمود.
با اعتراض متهم به رای صادره، پرونده جهت رسیدگی مجدد به شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان خراسان شمالی در بجنورد ارجاع گردید.
در جریان بررسی مجدد پرونده، قضات شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان خراسان شمالی دلایل متهم برای اعتراض به رای صادره را غیرموجه و دفاعیات وی را بلاوجه دانستند.
بنابراین قضات دادگاه تجدید نظر ضمن رد تجدیدنظر خواهی متهم رای دادگاه بدوی را قطعی و لازم الاجرا دانستند.
پس از تایید رای صادره در دادگاه تجدیدنظر، پرونده به واحد اجرای احکام ارجاع و متهم جهت گذراندن دوران محکومیت خود روانه زندان خواهد شد