دستگیری عاملین کشتار یک پلنگ

عاملین کشتار یک پلنگ در مسجد سلیمان شناسایی به مراجع قضایی معرفی شدند

ارسال کننده : ابوالفضل نعیمی

چندی قبل یکی از همیاران محیط زیست خوزستان دو نسخه از یک CD را در اختیار نیروی انتظامی و محیط زیست شهرستان مسجد سلیمان گذاشت.رئیس اداره حفاظت محیط زیست مسجد سلیمان در این باره گفت: در این باره گفت: در این فیلم سه فرد مسلح یک پلنگ ایرانی را از پای درآورده و مشغول جابجا کردن لاشه حیوان هستند.بهروز نجاتی اظهار داشت: با همکاری پلیس اطلاعات شهرستان لالی، نیروهای یگان محیط زیست و بومیان منطقه بابا روزبهان نهایتا هویت افراد داخل فیلم فاش شد.

 

نهایتا با دستور مقام قضایی هر سه متهم بازداشت و جهت رسیدگی به شکایت اداره محیط زیست مسجد سلیمان از متهمین به جرم کشتار یک پلنگ به دادسرا فراخوانده شدند.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر پلنگ ۸۰۰ میلیون ریال نعیین شده است که متهمین می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نمایند.

متهمین علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست، در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۳ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و هشتصد هزار ریال تا ۲۰ میلیون ریال محکوم خواهند شد