دستگیری عاملین شکار یک قوچ وحشی

عاملین شکار یک قوچ وحشی در سیرجان پس از واریز جریمه به دادگاه معرفی شدند

ارسال کننده : محمود نعیمی

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): بامداد یکشنبه ۹۴/۱۱/۱۱ مامورین پاسگاه انتظامی گلستان سیرجان به یک خودروی تویوتا مشکوک شده و به راننده خودروی فرمان ایست می دهند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان در این باره گفت: راننده تویوتا با مشاهده خودروی نیروی انتظامی با سرعت زیاد مشغول فرار شده و حین تعقیب و گریز لاشه حیوانی را از شیشه خودرو به بیرون پرتاب می کند.
محمود علیرضایی اظهار داشت: مامورین نیروی انتظامی با مشاهده این صحنه موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست سیرجان اطلاع داده و به تعقیب متخلفین ادامه می دهند.
لاشه قوچ وحشی که متخلفین حین تعقیب و گریز از شیشه خودرو به بیرون پرتاب نمودند
علیرضایی گفت: با حضور نیروهای یگان محیط زیست در محل لاشه یک قوچ وحشی در مسیر تعقیب و گریز کشف می گردد.
مامورین نیروی انتظامی موضوع را پاسگاه انتظامی خواجه شهر در میان گذاشته و با همکاری نیروهای این پاسگاه پس از پنج ساعت تعقیب و گریز خودروی متخلفین را متوقف می کنند.
در این رابطه دو سرنشین خودرو بازداشت شده و پس از تحویل به نیروهای محیط زیست و تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
شکارچیان متخلف مبلغ یکصد میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک قوچ وحشی را حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمودند.
همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.