عاملین شکار و صید در خوزستان دستگیر شدند

عاملین شکار و صید یک گراز، ۱۰ پرنده و یکصد ماهی در خوزستان دستگیر شدند

ارسال کننده : نادر زندی

 

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): در جریان عملیات نیروهای یگان محیط زیست خوزستان در روزهای ۲۴ , ۲۵ ماه جاری هفت شکارچی و صیاد متخلف در نقاط مختلف این استان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
سرپرست یگان حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان این مطلب گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته نیروهای یگان حفاظت محیط زیست خوزستان در دو گروه حین گشت و کنترل در حومه شهرستانهای شوشتر، اهواز، شادگان و خرمشهر به ۱۹ نفر شکارچی برخورد نموده و جهت برخورد قانونی وارد عمل شدند.
حسن آقاشیرمحمدی اظهار داشت: از این تعداد ۱۲ نفر از آنها دارای پروانه قانونی شکار بوده و پس از بررسی مدارک و شواهد، هیچگونه تخلفی از جانب  آنان مشاهده نگردید.
اما در جریان این عملیات هفت صیاد و شکارچی متخلف نیز مشاهده و توسط محیط بانان دستگیر شدند.
این ۷ متخلف اقدام به شکار یک خوک وحشی (گراز)، ۱۰ گنجشک و کبوتر نموده و همچنین یکصد ماهی به روش ممنوع با استفاده از دستگاه الکتروشوکر صید کرده بودند.
از متخلفین ۷ قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط گردید که از این تعداد یک اسلحه فاقد مجوز قانونی (قاچاق) می باشد.
چهار نفر از متخلفین پیش از اقدام به شکار در منطقه دستگیر شدند.
سرپرست یگان حفاظت محیط زیست خوزستان گفت:در طی ۱۰ روز گذشته ضمن افزایش فعالیت گشت زنی ها در شهرستان های استان، یک واحد گشتی سیار جدید به یگان حفاظت محیط زیست اضافه شده است که به صورت چرخشی کلیه مناطق استان را گشت زنی نموده و در کنار محیط بانان شهرستان ها به امر حفاظت از مناطق کمک خواهد کرد.