جشن سالگرد تاسیس کنوانسیون بین المللی

جشن سالگرد تاسیس کنوانسیون بین المللی رامسر بهمن ماه برگزار می شود

ارسال کننده:ابوالفضل نعیمی

مدیر اجرایی مرکز منطقه ای کنوانسیون رامسر (مرکز و غرب آسیای) اعلام کرد که جشن چهل و پنجمین سالگرد تاسیس کنوانسیون بین المللی تالاب ها 14 بهمن با حضور دبیر کل این کنوانسیون در خاستگاه این معاهده معتبر بین المللی در رامسر برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، صادق صادقی زادگان روز دوشنبه در سومین جلسه ستاد کنوانسیون رامسر در فرمانداری این شهر گفت : امسال مراسم روز سیزدهم بهمن که روز جهانی تالابها نام دارد قرار است با حضور دبیرکل کنوانسیون رامسر در اصفهان همراه با بازدید از تالاب گاوخونی برگزار شود.

پس از این مراسم قرار است روز چهاردهم بهمن جشن سالگرد تاسیس کنوانسیون رامسر نیز با حضور ‘ آنیا گروبیکی ‘ دبیر کل این کنوانسیون بین المللی در رامسر برگزار شود.

صادقی زادگان ابراز امیدواری کرد جشن بین المللی پنجاهمین سال تاسیس این کنوانسیون به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و در شهرستان رامسر در غرب مازندران برگزار شود.

وی گفت: هم اینک 169 کشور عضو این کنوانسیون هستند و دو هزار و 222 تالاب نیز در کنوانسیون رامسر ثبت شدند که 24 تالاب مربوط به ایران است.

مدیر اجرایی مرکز منطقه ای کنوانسیون رامسر تعداد کشورهای عضو مرکز منطقه ای مرکز و غرب آسیا را 18 کشور اعلام کرد .

کنوانسیون رامسر با هدف حفاظت از طبیعت در دوم ماه فوریه 1971 ( 13 بهمن 1349) در شهر رامسر به امضا رسید و به همین دلیل نیز نام شهر رامسر را بر خود گرفت .

این کنوانسیون در سال 1975 جنبه قانونی یافت. این معاهده تمامی کشور عضو را ملزم به تعیین و حفظ تالابهای با اهمیت بین المللی و تشویق به استفاده خردمندانه از آنها می کند .

مرکز منطقه ای غرب آسیا در سال 2002 در ایران تصویب شد و در اسفند ماه سال گذشته این مرکز در رامسر افتتاح شد.