دولت اقدامی برای نجات دریاچه ارومیه نکرده است/ بازی کردن با جان 7 میلیون نفر قابل توجیه نیست

فرستنده:حسین محمودی

شهردار ارومیه گفت: دولت تاکنون بصورت جدی برای نجات دریاچه ارومیه وارد عمل نشده است و تنها در حد مذاکره و طرح های روی کاغذ بوده است.

به گزارش اروم نیوز به نقل از نسل برهان؛ از تلاش شهرداری ارومیه برای در دست گرفتن پروژه نجات دریاچه ارومیه خبرداد و گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری ارومیه از روز اول به دنبال این بودند که به عنوان بخشی از نگرانی های مدیریت شهری، اجرای پروژه نجات دریاچه ارومیه را بر عهده بگیرند اما بی مهری های دولت دهم و دولت فعلی مانع از عملیاتی شدن این پروژه شد.

وی افزود: اگر اعتبارات لازم از سوی دولت تخصیص نیابد استانداری، شهرداری و یا هر دستگاه اجرایی دیگری نمی تواند گامی در جهت نجات دریاچه ارومیه بردارد.

دولت تاکنون بصورت جدی وارد عمل نشده است

شهردار ارومیه با انتقاد از عملکرد دولت در زمینه احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: دولت تاکنون بصورت جدی وارد عمل نشده است و هر اقدامی که صورت گرفته تنها در حد مذاکره و طرح های روی کاغذ بوده است.

وی گفت: اکنون تمامی نگرانی مردم برای نجات دریاچه ارومیه تخصیص اعتبارات لازم از طرف دولت است که تاکنون این اعتبارات تخصیص داده نشده است.

دولت نگذارد بحران دریاچه ارومیه به فاجعه انسانی تبدیل شود

وی با اشاره به سخنان مقامات دولتی در خصوص اینکه دولت با کمبود بودجه مواجه است، افزود: این اظهارات توجیح خوبی برای کم کاری دولت نیست چرا که بازی کردن با جان 7 میلیون نفر از ساکنان استان های آذربایجان غربی و شرقی به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

حضرت پور در پایان گفت: مطالبه جدی مردم و مدیریت شهری ارومیه از دولت تدبیر و امید این است که دولت با جدیت وارد عمل شود و نگذارد بحران دریاچه ارومیه به فاجعه انسانی و غیر قابل بازگشت تبدیل شود.