یک آهوی نر از بین رفت

 یک آهوی نر بر اثر برخورد با خودروهای عبوری در دامغان از بین رفت ۱۱ دی ۱۳۹۴
ارسال کننده: محمود نعیمی
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز گذشته یک آهوی نر بر اثر برخورد با خودروهای عبوری در جاده آسفالته تویه دروار که از میان منطقه شکار ممنوع سفید کوه آرسک می گذرد از بین رفت.
رئیس اداره محیط زیست دامغان در این باره گفت: این سانحه شب گذشته رخ داده و محیط بانان صبح زود در حال گشت و پایش مناطق دشتی لاشه آهوی نر را در کنار جاده آسفالته مشاهده نمودند.
فرامرز اسفندیاری اظهار داشت: با توجه به تمهدیدات صورت گرفته در مناطق دشتی دامغان  ازجمله احداث واحد حفاظتی، کنترل و پایش مستمر منطقه توسط محیط بانان، تعامل و فرهنگ سازی و همکاری با جوامع محلی و استفاده از دانش بومی و پدافند غیر عامل، کاشت گیاهان مرتعی بمنظور احیاء زیستگاه و تأمین علوفه علفخواران، نصب سه دستگاه تلمبه بادی و احداث آبشخور جهت تأمین آب مورد نیاز وحوش و … خوشبختانه جمعیت آهوان نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری یافته است.
اسفندیاری گفت: از رانندگان تقاضامندیم در حین رانندگی با خودرو در جاده های روستایی و آسفالته منتهی به مناطق حساس و زیستگاه های حیات وحش با احتیاط بیشتری تردد نمایند و در صورت مشاهده جانوران توقف کامل نمایند تا حیوانات عبور کنند.