روزهای پریشانی تالاب پریشان

فرستنده:حسین محمودی

IMAGE635283402721144529

شبکه ایران/ افزون بر مشکلات خشکسالی، حفر 300 حلقه چاه غیرمجاز در حریم دریاچه پریشان کازرون فارس بر پریشانی این دریاچه بین المللی افزوده است .
این بخشی از گفته های دادستان عمومی و انقلاب کازرون است که درهمایش تالاب پریشان در جمع کارشناسان محیط زیست بیان کرده است .

نصرالله ایزدی خواه در این همایش که دوشنبه شب برگزار شد افزود: یک هزار حلقه چاه اطراف دریاچه پریشان شناسایی شده که 300 حلقه آنها غیرمجاز است .

وی ادامه داد: حفر این تعداد چاه مجاز از یک سو و میزان برداشت های غیر مجاز از چاه های دارای مجوز و همچنین برداشت آب از طریق موتور پمپ از چشمه های فعالی که به سمت تالاب جاری می شود ، تاثیر منفی زیادی بر روی میزان آب این دریاچه گذاشته است .

ایزدی گفت: 15 متخلف غیرمجاز که به وسیله موتور پمپ مبادرت به برداشت آب از چشمه های پیرامون این دریاچه می کردند ، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کازرون هم دراین همایش گفت: امسال اقدام به تملک تالاب پریشان و سند دارکردن این تالاب بین المللی کردیم.

جمال خداپرست افزود: پیش از این نیز درقالب تهیه و ارائه طرحی با همکاری دادستان عمومی و انقلاب اسلامی کازرون و اداره های ثبت و منابع طبیعی این شهرستان حدود وحریم تالاب پریشان تعیین شد.

دریاچه پریشان یا فامور یکی از دریاچه های آب شیرین کشور است و با حدود 43 کیلومتر مربع وسعت ، در 15 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان کازرون قرار دارد واین شهرستان در 120 کیلومتری غرب شیراز واقع شده است