سرباز وظیفه محیط زیست مورد ضرب و شتم شکارچیان متخلف قرار گرفت

ارسال کننده نادر زندی
۱۹ شهریور ۱۳۹۴
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): شب گذشته هنگامیکه محیط بان منطقه حفاظت شده جهان نما مشغول گشت شبانه در فصل گاوبانگی بودند، سرباز وظیفه محیط زیست که به همراه یکی از همیاران درون پاسگاه بود نیمه های شب متوجه پروژکتورکشی در منطقه شدند.
مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست گلستان در این باره گفت: سرباز وظیفه امیرآبادی و همیار جهت بررسی موضوع به سمت نور حرکت کرده و با یک خودوری پیکاپ روبرو شدند که بوسیله نور پروژکتور مشغول جست و جوی مرال (گوزن قرمز) بودند.

احمد دباغیان اظهار داشت: سرباز امیرآبادی طی تماس بی سیمی محیط بانانی که در گشت بودند را مطلع نموده و سپس خودروی پیکاپ را متوقف نمود.
در این لحظه پنج نفر سرنشین پیکاپ از خودرو پیاده شده و ابتدا اسپری اشک آور را به سمت صورت سرباز امیرآبادی پاشیده و سپس با چوب و چاقو وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
متخلفین لحظاتی پیش از رسیدن محیط بانان صحنه را ترک نمودند اما سرباز امیرآبادی و همیاری که همراه وی بود شماره پلاک خودرو را برداشته و خود متخلفین را نیز که از اهالی یکی از روستاهای منطقه هستند شناسایی نمودند.
با رسیدن محیط بانان سرباز وظیفه امیرآبادی که از ناحیه کمر مورد اصابت چوب و از ناحیه کتف هدف چاقو قرار گرفته بود و خونریزی داشت را به بیمارستان منتقل شده و تحت مداوا قرار گرفت.
در این رابطه با شکایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان پرونده ای به جرم تمرد، درگیری و ضرب و جرح مامور دولت حین انجام وظیفه در مراجع قضایی تشکیل شده و هر پنج متخلف به دادگاه معرفی شده اند.