عامل شکار غیرمجاز یک کل و یک بز وحشی در بندرلنگه دستگیر شد

ارسال کننده نادر زندی
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز پنجشنبه ۹۴/۵/۱۵ به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر ورود شکارچیان متخلف به منطقه آزاد بنکوه انجیره از توابع بندر لنگه، نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان عازم ارتفاعات مذکور شدند.
زمانی که محیط بانان به ارتفاعات می رسند حین دوربین کشی متوجه فردی می شوند که به سمت پایین دست در حرکت بوده و فاصله زیادی با روستا ندارد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرلنگه در این باره گفت: محیط بانان مظنون را زیر نظر گرفته و پس از آنکه از ورود وی به روستا مطمئن شدند منزل مظنون را شناسایی نمودند.
سامان قاسمی اظهار داشت: مامورین موضوع را با دادستان هماهنگ کرده و پس از اخذ نیابت قضایی بصورت ناگهانی وارد منزل شدند.http://www.iew.ir/wordpress/wp-content/uploads/940519_bandarlenge-2.jpg

قاسمی گفت: در بازرسی از این مکان لاشه تازه یک کل وحشی و یک بز وحشی به همراه یک دوربین چشمی کشف و ضبط و یک نفر شکارچی متخلف در این رابطه بازداشت گردید.
در جریان تفتیش منزل شکارچی متخلف اسلحه بکار رفته در جریان شکار کشف نگردید، بنابراین احتمالا اسلحه مربوطه در مکانی در کوه مخفی شده و یا نفر دومی نیز در تخلف مشارکت داشته و پس از اتمام شکار از مسیر دیگری منطقه را ترک نموده و محیط بانان موفق به مشاهده نفر دوم نشده اند.
لاشه تازه یک کل و یک بز وحشی به همراه یک دوربین چشمی کشف شده از منزل شکارچی متخلف در بندرلنگه
متهم پس از واریز مبلغ ۳۶ میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز ۲ کل و بز وحشی، به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی به مراجع قضایی معرفی گردید.
تحقیقات از سوی مراجع قضایی برای شناسایی محل اختفای اسلحه (که احتمالا اسلحه قاچاق است) و یا معرفی متخلف دیگر ادامه دارد و قاضی پرونده نیز پنج روز به متهم در این رابطه فرصت داده است.