عاملین شکار غیرمجاز دو تشی در دزفول بازداشت شدند

ارسال کننده محمود نعیمی
۲۵ مرداد ۱۳۹۴
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر ورود شکارچیان غیرمجاز به مناطق آزاد بخش سردشت، نیروهای یگان محیط زیست شهرستان دزفول عازم منطقه شده و پس از مدتی جست و جو و ردزنی سه متخلف را مشاهده نمودند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول در این باره گفت: محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و هر سه نفر را بازداشت نمودند.
فرهاد قلی نژاد اظهار داشت: در جریان بازرسی از شکارچیان غیرمجاز لاشه دو عدد تشی و یک اسلحه شکاری دارای جواز حمل کشف و ضبط گردید.
متهمین پس از واریز مبلغ ۱۶ میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز دو تشی (۸ میلیون ریال بابت هر یک تشی) جهت رسیدگی http://www.iew.ir/wordpress/wp-content/uploads/940526_tashi.jpg

به جرم به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دزفول معرفی شدند.

….تصویر: لاشه دو تشی کشف شده از شکارچیان متخلف در مناطق آزاد بخش سردشت در شهرستان دزفول
متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی عادی غیر حمایت شده) تحت محاکمه قرار خواهند گرفت و بر اساس ماده ۱۰ قانون شکار و صید به حبس از یک ماه تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یکصد هزار تا یک میلیون ریال محکوم خواهند شد.
تشی از پستانداری از راسته جوندگان و از گونه های جانوری ارزشمندی است که یکی از طعمه ها اصلی گوشتخواران بزرگ جثه بخصوص پلنگ به شمار می رود.
بر اساس یک سری باورهای خرافی و اعتقادات بی پایه و اساس مبنی بر خواص درمانی گوشت تشی، شکار و مصرف گوشت این گونه در بسیاری از مناطق کشور رواج فراوانی دارد.
علاوه بر اینکه خاصیت دارویی موجود در گوشت و اجزای بدن این گونه مورد تایید هیچ مرجع علمی قرار نگرفته است، امکان انتقال انواع بیماری های انگلی از طریق مصرف گوشت این جانوران به انسان وجود دارد.