اسلحه بکار رفته در کشتار خرس قهوه ای کلاردشت توسط محیط بانان کشف شد

 ارسال کننده خبر محمود نعیمی
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): پنجشنبه گذشته (۹۴/۴/۱۸) یک خرس قهوه ای در ارتفاعات کلاردشت کشته شده و دو نفر از عاملین شکار خرس به همراه ۲۵ کیلوگرم گوشت راسته و فیله خرس توسط محیط بانان این شهرستان دستگیر به مراجع قضایی معرفی شدند.
شکارچیان متخلف انگیزه خود از شکار خرس را تفریح و دستیابی به گوشت و خوردن گوشت خرس عنوان نمودند.
سرپرست اداره محیط زیست کلاردشت در این باره گفت: بر اساس تصاویر بدست آمده از تلفن همراه متخلفین عامل اصلی کشتار خرس فرد دیگری بوده است که بوسیله یک اسلحه گلوله زنی که در تصاویر نیز مشخص است خرس را از پای درآورده است.http://www.iew.ir/wordpress/wp-content/uploads/940420_kelardasht-1.jpg
اسلحه ای که در شکار خرس قهوه ای استفاده شده در تصویر بدست آمده از گوشی متخلفین مشخص است
شهرام بیگلر اظهار داشت: در جریان تحقیقات صورت گرفته توسط بازپرس پرونده، اسلحه بکار رفته در شکار خرس، توسط نفر سوم از منطقه خارج نشده و در ارتفاعات مذکور مخفی شده است.
بر همین اساس نیروهای یگان محیط زیست کلاردشت با هماهنگی مقام قضایی مجددا عازم ارتفاعات بالای ۴ هزار متر شده و به جستجوی منطقه مشغول شدند.
………………………………..محل اختفای اسلحه در بین صخره ها در ارتفاعات کلاردشت
سرپرست اداره محیط زیست کلاردشت گفت: مامورین در روز اول جستجوها موفق به کشف سلاح نشدند بنابراین شب را در ارتفاعات سپری کرده و مجددا روز بعد به جستجو مشغول شدند.
نهایتا در روز دوم اسلحه مذکور در شکاف یک صخره در نقطه ای صعب العبور کشف گردید.
البته در این ارتفاع هیچ نوع رفت و آمد انسانی حتی توسط دامداران و چوپانان انجام نمیشود بنابراین احتمال مشاهده اسلحه توسط سایر افراد بسیار بعید بوده است.
اسلحه کشف شده در ارتفاعات کلاردشت که به احتمال فراوان سلاح بکار رفته در کشتار خرس قهوه ای می باشد
اسلحه گلوله زنی کشف شده با اسلحه موجود در تصاویر مطابقت زیادی داشته و به احتمال فراوان همان سلاح بکار رفته در کشتار خرس قهوه ای می باشد.
اسلحه مذکور به مراجع قضایی تحویل شده است تا مالک اسلحه و صاحب جواز احتمالی آن شناسایی شود. البته نفر سوم که در تصاویر به همراه اسلحه مشخص است نیز شناسایی و دادگاه احضار شده است.