عاملین کشتار یک جبیر در منطقه حفاظت شده کویر شناسایی شدند

ارسال کننده نادر زندی

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز جمعه ۹۴/۴/۱۹ یکی از نیروهای محیط زیست منطقه حفاظت شده کویر در استان تهران متوجه حضور دو دستگاه موتورسیکلت در منطقه شده و با موتور به تعقیب متخلفین می پردازد.
رییس منطقه حفاظت شده کویر در این باره گفت: متخلفین با مشاهده محیط بان از یکدیگر جدا شده شده و با سرعت زیاد متواری می شوند.
محمودرضا خسروی اظهار داشت: محیط بان نیز به تعقیب موتورسیکلتی می پردازد که لاشه یک شکار بر پشت آن بسته شده بود.
پس از مدتی تعقیب و گریز در بیابان، محیط بان به شکارچی غیرمجاز نزدیک شده و وی را متوقف می کند.http://www.iew.ir/wordpress/wp-content/uploads/940422_jabir-kavir.jpg

………………….تصویر: لاشه جبیر کشف شده از شکارچیان متخلف در منطقه حفاظت شده کویر
رییس منطقه حفاظت شده کویر گفت: در بازرسی از متخلف لاشه یک جبیر که بر پشت موتور بسته شده بود کشف و ضبط می گردد.
در این لحظه راکب موتورسیکلت از تنها و بدون سلاح بودن محیط بانان استفاده کرده و مجددا سوار بر موتور خود شده و متواری می شود.
شکارچیان متخلف ناجوانمردانه جبیر را تا سر حد مرگ با موتورسیکلت تعقیب کرده و پس از خستگی و از پای درآمدن حیوان سر آن را بریده بودند.
هویت متخلفین کاملا روشن است و با شکایت اداره محیط زیست حکم جلب هر دو نفر که از شکارچیان سابقه دار و شناخته شده هستند صادر شده است.
متهمین بومی منطقه هستند و راه فراری ندارند، بنابراین بزودی در دادگاه حاضر شده و بابت شکار غیرمجاز یک جبیر محاکمه خواهند شد.