حفظ منابع طبیعی اراک نیازمند مشارکت تمامی دستگاه‌ها است

فرستنده:حسین محمودی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علی افسری در جلسه کمیته ترویج فرهنگ منابع طبیعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این کمیته با هدف هم‌افزائی و مشارکت تمامی دستگاه‌های عضو در حفاظت از عرصه‌های ملی و ترویج فرهنگ منابع طبیعی با ابلاغ استاندار تشکیل شده که هدف آن هم افزائی و مشارکت کلیه دستگاه های عضو در حفاظت از عرصه های ملی و ترویج فرهنگ منابع طبیعی است.
وی افزود: منابع طبیعی از نعمت های ارزشمند خدادادی بوده که حفظ و حراست از آنها وظیفه ای همگانی است.
مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری اراک تصریح کرد: با توجه به چالش ها و فرصت های منابع طبیعی و محیط زیست نیازمند مشارکت دستگاه ها و ارگان ها در ترویج فرهنگ منابع طبیعی و افزایش سطح آگاهی های عمومی و فرهنگ سازی در بین اقشار مختلف است.


افسری با اشاره به اهمیت منابع طبیعی گفت: منابع طبیعی در هر جامعه، ثروت آن جامعه بوده که فقط به نسل حاضر تعلق ندارد بلکه میراثی است که باید برای آیندگان باقی بماند اگر بخواهیم در آینده جامعه بهتری داشته باشیم باید در راستای حفظ، احیا و توسعه این منابع بیش از پیش کوشید.
وی افزود: منابع تجدیدشونده همانا منابع زنده هستند مانند جنگل ها، مراتع، آبزیان، خاک و منابع طبیعی غیرقابل تجدید، اشیاء بی‌جان مثل معادن و سوخت‌های فسیلی هستند.
مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری اراک تصریح کرد: ویژگی منحصر به فرد منابع طبیعی، محصور نبودن در مرزهای سیاسی و اجتماعی است از این رو حفظ و توسعه پایدار آن مستلزم عزمی ملی و تلاشی فراگیر و شبانه روزی است با رعایت ضوابط فنی، مهندسی، حقوقی، قانونی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی در بهره برداری اصولی از منابع سرزمین است.