نجات جان شکارچی متخلف توسط محیط بانان پناهگاه حیات وحش دره انجیر

ارسال کننده خبر محمود نعیمی

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز پنجشنبه ۹۴/۴/۱۱ نیروهای یگان محیط زیست شهرستان اردکان یزد مستقر در پناهگاه حیات وحش دره انجیر حین گشت زنی در ارتفاعات این منطقه متوجه صدای شلیک هفت الی هشت گلوله شدند.
مسئول پناهگاه حیات وحش دره انجیر در این باره گفت: یکی از محیط بانان که صبح زود عازم ارتفاعات شده بود پس از شنیدن صدای شلیک های پیاپی، موضوع را طی تماس تلفنی به ما اطلاع داده و اعلام نمود که عاملین تیراندازی را نیز در دوربین مشاهده کرده و آنها را زیر نظر دارد.
جواد شکوهی اظهار داشت: بلافاصله به اتفاق محیط بانان راهی ارتفاعات شده و با راهنمایی ماموری که در کوه شکارچیان را زیر نظر داشت به محل استقرار متخلفین در ارتفاعات نزدیک شدیم.
حین دوربین کشی دو نفر را مشاهده کردیم که پس از اقدام به شکار در سایه درختی نشسته و مشغول استراحت بودند.

بصورت نامحسوس به سمت متخلفین حرکت کرده و پس از نزدیک شدن به آنها فرمان ایست صادر شد.
لاشه دو کل وحشی جوان و یک قبضه اسلحه گلوله زنی ۲۷۰ کشف شده از شکارچیان متخلف در پناهگاه دره انجیر
مسئول پناهگاه حیات وحش دره انجیر گفت: هر دو نفر پس از مشاهده مامورین با رها کردن لاشه های شکار اقدام به فرار نمودند که با شلیک تیر هوایی توسط محیط بانان یکی از متخلفین که مسلح بود ایستاده و دستگیر شد اما نفر دوم به سمت بالای ارتفاعات متواری شد.
جواد شکوهی اظهار داشت: در بازرسی از شکارچی متخلف دستگیر شده یک قبضه اسلحه گلوله زنی ۲۷۰، تعدادی فشنگ، لاشه دو کل وحشی حدودا ۴ ساله، دوربین چشمی و سایر ادوات شکار کشف و ضبط و متهم به پاسگاه محیط بانی منتقل گردید.
پس از گذشت چندین ساعت، نفر دوم که به سمت ارتفاعات فرار کرده بود از طریق تلفن همراه با متخلف دستگیر شده تماس گرفته و تقاضای کمک نمود.
شکارچی متواری که به سمت ارتفاعات گریخته بود به دلیل بالا رفتن از کوه و پیاده روی زیاد دچار خستگی مفرط و کوفتگی عضلات شده و به دلیل اینکه آب همراه خود نداشت دچار کم آبی و ضعف بدنی شده بود.
بلافاصله به همراه محیط بانان عازم ارتفاعات شدیم و پس از مدتی جست و جو متهم فراری را که از فرط تشنگی در وضعیت وخیمی قرار داشت پیدا کردیم.
شکارچی متخلف را پس از نوشیدن آب و بهبود نسبی شرایط بدنی به همراه خود به پایین کوه و بوسیله موتورسیکلت به پاسگاه محیط بانی منتقل نمودیم.
متخلفین پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده و پس از واریز مبلغ ۳۸ میلیون ریال به عنوان ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز دو کل وحشی، با دستور مقام قضایی تا زمان رسیدگی به پرونده روانه زندان شدند.