مسئولان از تخلیه روستاها جلوگیری کنند

ارسال کننده محمود نعیمی
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه روستاهای یزد به خاطر خشکسالی در حال تخلیه هستند، گفت: مسئولان با ایجاد امکانات اجازه تخلیه روستاها را ندهند.
به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به اینکه روستاها به تدریج خالی از سکنه می شوند، اظهار داشت: خشکسالی سبب شده تا زندگی در بسیاری از روستاهای استان یزد برای مردم سخت و پرمشقت باشد اما مسئولان باید تلاش کنند با جیره‌بندی آب، شرایط بهتری در روستاها ایجاد کنند.
وی افزود: شرایط نامساعد در روستاها سبب تخلیه تدریجی آنها شده و اهالی روستاها به تدریج به سمت شهرها مهاجرت می کنند اما باید با فراهم آوردن امکانات، از این اتفاق جلوگیری کرد.
امام جمعه یزد همچنین با اشاره به اینکه روستاها قطب کشاورزی و دامداری هستند، بیان کرد: کشاورزی در واقع اصل و اساس کار ما است و باید حساب شده و برنامه ریزی شده کشاورزی کنیم.
وی همچنین با تاکید بر لزوم تولید محصولات ارگانیک تصریح کرد: در گذشته همه محصولات کشاورزی ما طبیعی بود اما اکنون به نظر می رسد همه چیز بی فایده و بی طعم شده است.
آمریکا به دنبال سیطره بر تمام کشورهای جهان است
ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آمریکا کشورهای منطقه به ویژه کشورهای مسلمان را به جان هم انداخته است، خاطرنشان کرد: آمریکا می‌ خواهد همه جهان در سیطره او باشند و هم امام خمینی (ره) و هم مقام معظم رهبری این موضوع را اعلام کردند.
وی ادامه داد: آمریکا امروز به بهانه های مختلف کشورهای منطقه را به جان هم انداخته و عده ای نیز با وعده های آمریکا مست شده اند و از درون یکدیگر را تکه تکه و ضعیف می کنند و آمریکا نیز از این فرصت استفاده کرده و همه چیز را به نفع و سود خود تمام می کند.
رابطه با آمریکا نان ملت ایران را روغنی نخواهد کرد
خطیب جمعه یزد تصریح کرد: این فکر غلطی است که رابطه با آمریکا، سبب می‌ شود تا نان ما توی روغن باشد زیرا تاریخ نشان می دهد که آمریکا هرگز تا خود سودی بسیار نبرد، چنین شرایطی را برای هیچ کشوری فراهم نمی کند.
وی تاکید کرد: حتی همین شرکت های خارجی که کارهای تجاری با ایران انجام می دهند، اگر دهها برابر سود نبرند و امکان چپاول ثروت ما را نداشته باشند، وارد هیچ معامله ای نمی شوند که این قضیه در سایر مسائل اقتصادی و سیاسی نیز صادق است.
استفاده از حضور فعال جوانان و نوجوانان در جلسات قرآن ماه رمضان
ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ضمن دعوت از نمازگزاران به کارهای خیر و عبادت خداوند متعال عنوان کرد: در این ماه ثواب هر کار خیر چند برابر است پس تلاش کنید ضمن عبادت پروردگان متعال و روزه داری در این ماه پر خیر و برکت، کمک به ضعفا و ایتام را نیز مدنظر داشته باشید.
وی همچنین تصریح کرد: در ایام تعطیلی مدارس، از قرآن و ماه مبارک رمضان بهره بگیریم و جوانان و نوجوانان خود را با قرائت قرآن مانوس کنیم و در جلسات قرآنی که در مساجد و مدارس برپا می شود، شاهد حضور فعال آنها باشیم.