مجوز حمل سلاح شکارچی متخلف ابطال و اسلحه مربوطه مصادره گردید

 ارسال کننده خبر محمود نعیمی
۱۹ خرداد ۱۳۹۴
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر تخلفات گسترده از سوی یک شکارچی غیرمجاز در شهرستان زابل، نیروهای یگان محیط زیست سیستان و بلوچستان و محیط بانان زابل به تحقیق و بررسی در این زمینه پرداختند.
فرمانده یگان محیط زیست سیستان و بلوچستان در این باره گفت: مامورین پس از بررسی و شناسایی محل سکونت متخلف طی هماهنگی با دادستان و اخذ نیابت قضایی وارد منزل مظنون شدند.
حمید ریگی اظهار داشت: در جریان بازرسی از این مکان لاشه تعداد زیادی انواع پرندگان وحشی از جمله چکاوک، کبوتر چاهی، دراج، عقاب دشتی و غیره به همراه یک قبضه اسلحه شکاری دولول مجاز و یک اسلحه بادی کشف و ضبط گردید.

…….تصویر: اسلحه شکاری دولول، اسلحه بادی و لاشه پرندگان شکار شده توسط  شکارچی متخلف در زابل
فرمانده یگان محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در این رابطه یک نفر متهم بازداشت و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.
میزان ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار پرندگان مذکور معادل ۲۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان محاسبه شده است که می بایست از سوی شکارچی متخلف به حساب دولت واریز شود.
در نخستین گام رسیدگی به این پرونده با دستور دادیار شعبه چهارم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زابل مجوز حمل اسلحه شکاری مربوطه ابطال و اسلحه مذکور نیز به نفع دولت توقیف گردید.
همچنین بر اساس دستور مقام قضایی و با توجه به احراز عدم صلاحیت متهم در نگهداری از سلاح شکاری، ارگان های مربوطه از صدور مجوز حمل سلاح در آینده برای نامبرده منع شدند.