بخشی وسیعی از اراضی تحت نظارت سازمان جنگلها به اشخاص واگذار ش

ارسال کننده محمود نعیمی

۳۰ فروردین ۱۳۹۴
پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: نایب رئیس هیات تحقیق وتفحص از سازمان جنگل‌ها و مراتع با بیان اینکه واگذاری غیرقانونی اراضی یکی از محورهای تحقیق وتفحص از این سازمان در مجلس است، گفت: متاسفانه بخش وسیعی از اراضی تحت نظارت سازمان جنگل ها و مراتع به شکل غیرقانونی به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار شده است.
علی ایرانپور در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به پیگیری طرح تحقیق وتفحص ازسازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، گفت: اواخر سال گذشته گزارشی از عملکرد سازمان جنگل ها و مراتع از سوی مسئولان این سازمان به نمایندگان ارائه و مقرر شد که اعضای هیات تحقیق وتفحص با بررسی کامل گزارش، نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص عملکرد این سازمان مطرح کنند.
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به طور کلی ابهامات مهمی درباره عملکرد مسئولان سازمان جنگل‌ها و مراتع در حوزه های مختلف وجود داشت که تاکنون این ابهامات برطرف نشده است، البته تخلفاتی هم از سوی مسئولان این سازمان انجام شده که این موارد هم اکنون درحال بررسی هستند.
وی تاکید کرد: نحوه عملکرد سازمان جنگل‌ها و مراتع در خصوص موضوعاتی چون نظارت بر حیطه وظایف‌شان مانند جلوگیری از واگذارهای غیرقانونی اراضی و صیانت از زمین‌ها، بودجه و اعتبارات اخذ شده برای این سازمان از مواردی است که نمایندگان دغدغه های بسیاری درباره آنها داشتند، که به طور قطع در خصوص این موضوعات بررسی های دقیق انجام خواهد شد.
نایب رئیس هیات تحقیق و تفحص از سازمان جنگل ها و مراتع، گفت: تاکنون شکایت‌هایی در خصوص نحوه عملکرد این سازمان به مجلس واصل شده که در حال بررسی است، البته نمایندگان عضو هیات تحقیق وتفحص می توانند موارد مورد نظرخود را حتی به طور جداگانه و شخصی هم پیگیری کنند.