نمایش 160 شی هخامنشی در موز تخت‌جمشید

ارسال کننده خبرمحمود نعیمی

همزمان با افتتاح موزه تخت‌جمشید در نوروز 94 بیش از 160 شی هخامنشی به نمایش درآمد. این درحالی است که روزانه 8 هزار نفر از این موزه بازدید کردند.

خبرگزاری میراث‌فرهنگی ـ گروه میراث‌فرهنگی ـ همزمان با نوروز 94 و افتتاح موزه تخت جمشید، بیش از 160 شیء هخامنشی در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت.

«مسعود رضایی منفرد» مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با اعلام این خبر افزود: مرمت ، بهسازی، تجهیز موزه تخت جمشید و نصب ویترین های جدید، را در دو سال اخیر از جمله اقدامات صورت گرفته در مجموعه تخت جمشید بر شمرد و ادامه داد ، موزه تخت جمشید در حال حاضر دارای سه گالری و یک تالار مرکزی است که هر بخش به نمایش اشیاء و عکسهایی از دوره هخامنشی و مجموعه تخت جمشید اختصاص یافته است.

مدیر پایگاه تخت جمشید همچنین اظهار داشت: اشیاء تاریخی شامل انواع گوش های سنگی، چاقو تیزکن، پنجه شیر، دسته شمشیر، سر شیر، انواع سینی، هاون و دسته هاون، بشقابهای سنگی، چشم های مصنوعی ، انواع عطر دان ، کاشی لاجوردی ، ظروف سفالی ، گل میخ های مفرغی با روکش طلا، بست های آهنی بکار رفته در سنگ ها و مواردی از این قبیل است ، که تمامی این اشیاء به جز دو مجسمه زن مفرغی و پرنده مفرغی که از دوره مصر باستان می باشد، مابقی آثار از جنس سنگ، فلز، چوب و سفال ، همگی منتسب به دوره هخامنشی و مکشوفه در تخت جمشید بوده است.

وی میانگین بازدید روزانه از موزه تخت جمشید را بیش از 8هزار نفر اعلام و استقبال بازدید کنندگان را از موزه تخت جمشید، مثبت ارزیابی کرد.

مدیر پایگاه تخت میراث جهانی تخت جمشید، طرح توسعه موزه تخت جمشید را از جمله اقدامات در دستور کار بر شمرد و افزود عملیات مرمت، بهسازی و تجهیز موزه پس از ایام نوروز ادامه خواهد داشت.