مشهد رکورددار هوای ناسالم است/ پاک‌ترین هوا سهم ارومیه شد

 خبرگزاری ایران تحلیل

با نگاهی به گذشته و امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت ماه_ می توان میزان و شدت آلودگی هوا را که آسمان شهرهای مختلف را فراگرفته احساس کرد. ایران تحلیل به مقایسه بنابراین شاخص کیفیت هوا در شهرهای مختلف پرداخت شده است مطابق با سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست امروز یک شاخص است کیفی هوای هیچ یک از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه ای)، بسیار ناسالم (بنفش) یا ناسالم (قرمز) نیست. 15 اردیبهشت

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوای امروز کلانشهرهای مشهد با شاخص ۱۴۶ در وضعیت ناسالم (نارنجی) قرار ندارد، این در حالی است که دیروز هیچ یک از شهرها در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار نداشتند.

در همین راستا وضعیت کیفی هوای امروز در شهرهای بجنورد با شاخص ۵۳، زنجان با شاخص ۶۸، زاهدان با شاخص ۷۱، سنندج با شاخص ۷۰، کرمان با شاخص ۷۳ و اراک با شاخص شاخص ۵۹ سالم (زرد) هستند.لازم به یادآوری است که روز چهاردهم اردیبهشت ماه جاری شهرهای تبریز، اصفهان، کرج، بوشهر، تهران، شهرکرد، مشهد، بجنورد، اهواز، زنجان، سمنان، زاهدان، اراک و همدان در هوای سالم (زرد) قرار داشتند.

در این راستا دستگاه سنجش کیفیت هوا در شهرهای تبریز با شاخص ۳۹، ارومیه هفت، اردبیل با شاخص ۲۶، اصفهان با شاخص ۴۴، کرج با شاخص ۴۹، بوشهر با شاخص ۳۷ دارای شاخص است. تهران با شاخص ۴۲، بیرجند با شاخص ۴۱، اهواز با شاخص ۴۱، سمنان با شاخص ۳۶، زاهدان با شاخص ۷۱، قم با شاخص ۳۹، کرمانشاه با شاخص ۳۴، یاسوج با شاخص ۳۶ و همدان با شاخص ۲۴ در هوای سالم (زرد) قرار دارند.قابل ذکر است که دیروز چهاردهم اردیبهشت کلانشهرهای ارومیه، اردبیل، بیرجند، زاهدان، شیراز، قم، سنندج، کرمان، کرمانشاه، یاسوج در وضعیت پاک (سبز) به ثبت رسیدند.

به این ترتیب امروز وضعیت کیفی هوای کلانشهرهای ایلام، شهرکرد، شیراز، قزوین، گرگان، رشت، خرم آباد، ساری، بندرعباس و یزد ثبت نشده است در حالی که دیروز شهرهای ایلام، قزوین، گرگان، رشت. خرم آباد، ساری، بندرعباس و یزد ثبت نشده و روز گذشته شهرهای ایلام، بجنورد، شیراز، قزوین، گرگان، رشت، ساری، بندرعباس و یزد ثبت نام نکردند. داده ها ثبت شده است.

در نهایت مطابق با داده های موجود سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفیت هوا، امروز هیچ یک از شهرها در رتبه های بسیار خطرناک (قهوه ای)، بسیار ناسالم (بنفش)، ناسالم (قرمز)، اما یک شهر ناسالم (نارنجی)، شش شهر سالم (زرد)، ۱۵ شهر پاک (سبز) ثبت نشده اند. ) و هشت شهر بدون داده ها ثبت شد، در حالی که دیروز تعداد ۱۴ شهر سالم (زرد)، تعداد ۱۰ شهر پاک (سبز)، هشت شهر بدون داده ذکر شده تبدیل شد.شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم ( بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک است (قهوه ای).