نجات 9 قطعه کبک وحشی از شکارچیان غیرمجاز در سقز

بازتاب آنلاین
ناظر اداره حفاظت محیط زیست سقز: با اخذ دستور دستگیری از مراجع قضایی و هماهنگی و همکاری لازم با کلانتری و همچنین همکاری با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان، 9 قطعه کبک وحشی و 9 قفس چوبی کشف و ضبط شد. 13 اردیبهشت

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سقز گفت: 9 قطعه کبک وحشی توسط محیط بانان این شهرستان از منزل دو شکارچی کشف و ضبط شد.ایوب شریفی در گفت و گو با مهر وی افزود: با تحقیقات و تحقیقات محرمانه و نیز مراقبت کامل از مخفیگاه، دو مجرم که در محل نگهداری پرندگان وحشی نگهداری، خرید و فروش می کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: با اخذ دستور دستگیری از مراجع قضایی و هماهنگی و همکاری لازم با کلانتری و همچنین همکاری با یگان حفاظت محیط زیست شهرستان، 9 قطعه کبک وحشی و 9 قفس چوبی از متهم کشف و ضبط شد.

شریفی تصریح کرد: عرضه، نگهداری و خرید و فروش پرندگان وحشی بدون اجازه محیط زیست بر اساس قانون شکار و صید جرم بوده و متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

کبک ها ارزش اکولوژیکی بالایی در چرخه زندگی خود دارند. در فصول پاییز و زمستان که سوسک پیری در میان بوته‌های گیاهانی مانند جارو و غوره حرکت می‌کند، کبک‌ها از این حشره تغذیه می‌کنند و با مبارزه بیولوژیکی که آفتی در کشت گندم و جو است، از این حشره استفاده می‌کنند. کمک به حفظ کیفیت محصولات.