خسارت ۱۱ میلیارد ریالی شکارچیان غیر مجاز به محیط زیست درگز

خبرگزاری شهر آرانیوز

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان درگز گفت: ۲۳۰ شکارچی غیر مجاز سال گذشته ۱۱ میلیارد و ۱۰۷ میلیون ریال به محیط زیست این شهرستان خسارت زدند . 10 اردیبهشت

به گزارش شهرآرانیوز، مدثر تیموری با اعلام این خبر افزود: ماموران یگان حفاظت اداره محیط زیست این متخلفان شکار و صید را شناسایی و دستگیر کردند.رییس اداره پارک ملی تندوره گفت: شکار غیرمجاز پستانداران وحشی در شهرستان طی این مدت ۳۹ رأس بوده است که بیشترین شکار غیر مجاز مربوط به قوچ و میش با تعداد ۲۵ راس بوده است.

تیموری افزود:شکار پرندگان غیرمجاز نیز ۳۲ قطعه بوده که بیشترین آن “سهره” و “کبک” بوده است همچنین در حوزه تخلفات مربوط به صید آبزیان در سطح شهرستان نیز طی سال ۱۴۰۲، حدود ۲۰۵ عدد ماهی به صورت غیر مجاز صید شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان درگز گفت: با تلاش محیط بانان پارک ملی تندروه، تعداد ۱۷ متخلف قبل از اقدامات به شکار طی سال گذشته شناسایی و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

تیموری در خصوص کشفیات سلاح مجاز، غیرمجاز و دست ساز نیز گفت: طی این مدت در مجموع تعداد ۲۰ قبضه سلاح در شهرستان درگز از متخلفان کشف شده است.

وی اضافه کرد: در موضوع تخریب و تصرف در مناطق تحت مدیریت طی سال گذشته نیز تعداد هفت مورد شامل تصرف، شخم‌زنی و حفاری در مناطق تحت مدیریت شهرستان شناسایی و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده اند، همچنین در حوزه آلودگی‌ها نیز ۷۶ مورد اخطاریه رفع آلودگی برای واحد‌های مختلف صنعتی، خدماتی و تولیدی صادر شده است.

رییس اداره پارک ملی تندوره گفت: ماموران یگان حفاظت پارک ملی تندوره طی سال گذشته بیش از ۱۴ هزار و ۵۶۲ راس دام سبک غیر مجاز که به صورت غیر مجاز، خارج از فصل چرا، بدون پروانه و یا مازاد بر پروانه چرا وارد پارک ملی و مناطق تحت مدیریت شهرستان شده بودند را شناسایی و متخلفان را به مراجع قضایی معرفی کردند.

پارک ملی تندوره در شهرستان درگز و در فاصله ۲۷۰ کیلومتری شمال غرب مشهد قرار دارد.