۱۱۴ هکتار نخاله‌های ساختمانی، طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند

خبرگزاری ایرنا

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهریز یزد گفت: ۱۱۴ هکتار سطح نخاله‌های موجود ناشی از ساخت و سازها از سوی کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهرستان، مهمترین عامل آسیب‌ زا به طبیعت و اراضی پاک و بکر منطقه و زمین خداست. 6 اردیبهشت

به گزارش ایرنا، “روح الله زارع خورمیزی” روز پنجشنبه به مناسبت هفته زمین پاک در گفت و گو با خبرنگاران افزود: وجود نخاله‌های ساختمانی و ضایعات مختلف واحدهای صنعتی در کنار انواع پسماندها، وضعیت بسیار نامناسبی و غیر بهداشتی را در شهرستان ایجاد کرده است.

وی به اهمیت حفظ زمین پاک و نقش مردم و مسئولان در تحقق آن در شهرستان اشاره کرد و گفت: همه باید خود را در حفظ زمین پاک بیش از گذشته مسئول بدانند.

این مسئول بیان کرد: یکی از مهمترین ماموریت‌های این اداره در کنار تلاش و همراهی ادارات، کار فرهنگی و آموزشی برای فرهنگ سازی حفظ محیط از آلودگی‌هاست.

زارع بیان کرد: به رغم اینکه طرح مدیریت پسماند در شهرستان مصوب شده ولی هنوز در عمل شاهد اجرای آن نیستیم و این یکی از مشکلات اصلی است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهریز گفت: حمل و دفن زباله در گودی که به همین منظور در شهرستان وجود دارد اصلا به هیچ وجه مناسب و پذیرفته نیست.