مطرح شدن مجدد طرحی که در صورت تصویب محیط زیست کشور را نابود خواهد کرد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی از جمع‌آوری بیش از ۱۳۰ امضا برای ادغام سازمان محیط زیست در وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: بررسی این طرح بعد از بررسی بودجه در مجلس صورت خواهد گرفت.
رحمت‌الله نوروزی در گفت وگو با خانه ملت، با تاکید بر ضرورت ادغام سازمان حفاظت محیط زیست در وزارت جهاد کشاورزی، گفت: با ادغام این سازمان در وزارت جهاد کشاورزی به طور حتم شاهد ساماندهی مسائل مرتبط با محیط زیست خواهیم بود.
وی ادامه داد: طرح دو فوریتی مذکور امروز یک‌شنبه (۳ اسفندماه) با بیش از ۱۳۰ امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس شد.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: طرح ادغام سازمان محیط زیست در وزارت جهاد کشاورزی پس از بررسی لایحه بودجه ۹۴ کل کشور در مجلس بررسی خواهد شد.
در روایتی دیگر به نقل از فارس، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح دو فوریتی ادغام سازمان محیط زیست در وزارت جهاد کشاورزی را با ۸۲ امضاء تقدیم هیأت رئیسه مجلس کردند.
در همین زمینه جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس علت نگارش طرح مذکور را سامان‌دهی مباحث مربوط به محیط زیست و ارتباط این حوزه با وزارتخانه جهاد کشاورزی عنوان کرد.
طرحی که در صورت تصویب، محیط زیست کشور را به نابودی خواهد کشاند
به گزارش پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، در شرایط بحرانی فعلی و درحالیکه کشور با آلودگی هوا و هجوم ریزگردها، خشک شدن دریاچه ها و تالابها، تخریب جنگل ها و نابودی گونه های گیاهی و کشتار گونه های نادر جانوری مواجه است و درحالیکه محیط زیست کشور نیازمند حمایت همه جانبه دستگاه های اجرائی، قضایی و قانونگذاران می باشد، تعدادی از نماینگان مردم طرحی را به امضا رسانده اند که اگر به تصویب برسد طبیعت و محیط زیست کشور را نابود خواهد کرد.
طرح ادغام سازمان حفاظت محیط زیست در سازمان جنگل‌ها به عنوان یکی از معاونت های وزارت جهاد کشاورزی طرحی است که در صورت تصویب، با تنزل جایگاه حاکمیتی سازمان حفاظت محیط زیست از معاونت رئیس جمهور به معاون وزیر، متاسفانه باید فاتحه محیط زیست کشور را خواند.
ersal konande: nader zandi