معدوم‌سازی محموله ماهی صیدشده با الکتروشوکر در شادگان

خبرگزاری ایسنا

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شادگان از کشف و معدوم شدن یک محموله غیر مجاز ماهی صید شده با الکتروشوکر در این شهرستان خبر داد. 19 فروردین

سید محمدحسن فقیه امروز (۱۹ فروردین‌ماه) به رسانه‌ها اظهار کرد: در پی گزارش دوستداران محیط زیست در خصوص مشاهده محموله غیرمجاز ماهی صیدشده با الکتروشوکر، بلافاصله محیط‌بانان شادگان در محل حضور یافتند و با همکاری نیروی انتظامی شهرستان شادگان، خودروی حاوی ماهی‌ها را ضبط کردند و دو متخلف نیز دستگیر شدند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این محموله حاوی انواع ماهی تالابی صیدشده با الکتروشوکر مانند بنی، برزم و کپور به تعداد ۶۰۰ قطعه و با وزن تقریبی ۷۰۰ کیلوگرم بوده است.

فقیه بیان کرد: با توقیف این محموله غیرمجاز و هدایت متخلفان به مراجع قضایی طبق هماهنگی‌های انجام شده با دادستان شادگان و با حضور نماینده دامپزشکی شهرستان به دلیل اینکه این نوع ماهیان به روش مخرب الکتروشوکر صید شده بودند و همچنین نبود امکان مصرف، دستور امحا صادر و محموله ماهی معدوم‌سازی شد.

وی افزود: با توجه به آغاز فصل تخم‌ریزی آبزیان در آب‌های داخلی، صید ماهی در تالاب و سایر آب‌های داخلی، خرید و فروش و حمل و نقل ماهیان تالابی و رودخانه‌ای تا پایان خردادماه ممنوعیت قانونی دارد و در صورت مشاهده هر گونه فعالیت چه صید غیرقانونی و چه حمل و نقل ماهیان، برخورد لازم انجام خواهد شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شادگان گفت: با پایان یافتن دوره زمانی ممنوعیت صید ماهی صیادانی که با روش مجاز می‌خواهند در تالاب شادگان به صید مشغول شوند، می‌توانند با مراجعه به اداره نسبت به دریافت پروانه صید اقدام کنند.