۱۰ هزار مترمربع از اراضی تالاب بین‌المللی انزلی رفع تصرف شد

خبرگزاری ایسنا

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندر انزلی از قلع و قمع ۸۰۰ اصله نهال صنوبر در بستر تالاب انزلی خبر داد و گفت: در این راستا از ۱۰هزار مترمربع از اراضی تالابی رفع تصرف شد. 18 فروردین

سیدحسن جعفری امروز ۱۸ فروردین ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به رفع تصرف از ۱۰ هزار متر مربع از اراضی تالاب بین‌المللی انزلی، اظهار کرد: عده‌ای افراد سودجو به قصد زمین خواری و منفعت طلبی زمین‌های تالاب بین المللی انزلی را با عناوین مختلف از جمله کاشت درخت، تغییر کاربری و غیره به تصرف خودشان در می‌آوردند.

وی با بیان اینکه محیط‌بانان قلمگوده و ماهروزه با همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان ۸۰۰ اصله نهال صنوبر که با هدف تصرف و زمین خواری دربستر تالاب ایجاد شده بود، قلع و قمع کردند، افزود: اراضی تصرف شده آزاد سازی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرانزلی گفت: تاکنون با همکاری و تعامل بین محیط بانان و جنگلبانان اداره منابع طبیعی در مناطق ماهروزه و قرابا زمین‌های تالابی رفع تصرف شده است.

جعفری از همه شهروندان درخواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف محیط زیستی از جمله تعرض به عرصه‌های طبیعی و در حد و بستر تالاب انزلی مراتب را به سامانه ۱۵۴۰ گزارش کنند.