کشف ۴۷۵ مورد ادوات صید از رودخانه‌های گیلان

خبرگزاری ایسنا

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه امسال تعداد ۴۷۵ مورد ادوات صید از قبیل تور زیرآبی، لاکش، پره و غیره در استان کشف و ضبط شد. 18 فروردین

رامین زراعتی‌ در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انجام گشت‌های شبانه روزی در رودخانه‌های استان گیلان توسط محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست، اظهار کرد: در این بازدیدها جمع آوری آلات صید غیر مجاز از پهنه آبی رودخانه‌های تحت مدیریت انجام شد.

وی با اشاره به حفظ زیستگاه‌ها و رودخانه‌های استان در فصل زادآوری آبزیان، افزود: از ابتدای اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال تعداد ۴۷۵ مورد ادوات صید از قبیل تور زیرآبی، لاکش، پره و غیره کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: تعدادی از این آلات صید بلاصاحب و تعدادی دیگر با متخلف بوده که صورتجلسه و تحویل مراجع قضایی شد.

زراعتی تصریح کرد: در همین بازه زمانی تعداد ۱۳ مورد تخلف شن و ماسه که حجم کشفیات حدود ۹۵۰ متر مکعب بوده کشف و ضبط شد.

وی تقویت توان حفاظتی پاسگاه‌های حاشیه رودخانه بخصوص پاسگاه سر محیط بانی سفیدرود و سایر رودخانه‌ها را با اعزام نیروهای محیط بان کمکی از سایر پاسگاه‌های تحت مدیریت استان از اقدامات دیگر یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان در راستای پیشگیری و حفظ امنیت رودخانه‌ها و زیستگاه‌های زاد آوری آبزیان بیان کرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان تاکید کرد: افزایش نظارت یگان استان از طریق سرکشی و بازدید از عملکرد پاسگاه‌های حفاظتی حاشیه رودخانه‌های مناطق تحت مدیریت به صورت مستمر ادامه داد و با متخلفان به صورت قانونی برخورد می‌شود.

زراعتی با اشاره به عدم صدور مجوز برداشت شن و ماسه از رودخانه‌ها در فصل زادآوری ماهیان و آبزیان، گفت: برگزاری جلسات همفکری و هم‌اندیشی با بخشداران، فرمانداران و سایر مسئولان شهرستان‌ها در زمینه مشارکت در حفظ و حراست از رودخانه‌ها و آبزیان در سطح استان برگزار شد.

وی از مردم خواست هر گونه اخبار و اطلاعات در خصوص شکار و صید غیرمجاز، برداشت شن و ماسه و تخریب محیط زیست را از طریق شماره سامانه ۱۵۴۰ به اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان اطلاع رسانی کنند.