کشف و ضبط ۷۹۸ قبضه انواع سلاح در قزوین

خبرگزاری پرسون

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: ۷۹۸ قبضه انواع سلاح، ابزار شکار و صید غیرمجاز سال گذشته به همت ماموران یگان حفاظت استان توقیف شد. 18 فروردین

به گزارش سایت خبری پرسون، از قزوین؛ سعیده خضیر مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین عنوان کرد: ۱۱ قبضه ادوات و سلاح شکاری غیرمجاز و قاچاق، ۵۸ قبضه سلاح شکاری مجاز و ۷۲۹ مورد انواع ادوات شکار و صید توسط افرادی که اقدام به شکار، صید و زنده گیری ۱۴۴ عدد از انواع پستانداران و پرندگان کرده بودند، توقیف شد.

وی ادامه داد: گونه بعضی پرندگان شکار و صید شده از نوع جانواران حمایت شده بودند که پرونده متهمان و متخلفان در این خصوص پس از تشکیل به مراجع قضایی و دستگاه‌های ذیصلاح ارسال شده و برخورد قانونی و اداری لازم با آنان نیز صورت گرفته است.

خضیر اعلام کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان در انجام ماموریت‌های گشت، کنترل و پیشگیری از تخلفات نیز ۴۴ شکارچی غیرمجاز را نیز پیش از اقدام به هرگونه شکار و صید دستگیر و نسبت به توقیف سلاح و ادوات شکار و صید آنها نیز اقدام کرده اند.

وی در مورد جلوگیری از چرای غیرمجاز دام‌ها نیز توضیح داد: در مناطق تحت مدیریت، ماموران یگان حفاظت موفق به شناسایی، جلوگیری و اخراج ۱۷ هزار و ۷۸۰ دام غیرمجاز شدند که بدون پروانه چرا و خارج از فصل وارد مراتع ملی و مناطق تحت مدیریت محیط زیست شده بودند و در این خصوص نیز اقدامات قانونی به عمل آمد.

خضیر خاطرنشان کرد: سال گذشته همچنین رفع تصرف بیش از ۱۰۸ هزار و ۹۱۶ هزار مترمربع از اراضی ملی در مناطق و حاشیه تالاب‌ها پس از تشکیل پرونده هم صورت گرفت.