2 شکارچی غیرمجاز در رفسنجان دستگیر شدند

خبرگزاری ایرنا

رییس اداره حفاظت محیط زیست رفسنجان از دستگیری ۲ شکارچی متخلف که در ارتفاعات غربی این شهرستان اقدام به شکار ۲ راس قوچ وحشی یکساله کرده بودند، خبر داد. 16 فروردین

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره محیط زیست رفسنجان، حسین آخوندی حومدینی روز پنجشنبه افزود: ماموران اجرایی یگان حفاظت این اداره طی روزهای اخیر حین گشت، کنترل و پایش مناطق شهرستان متوجه حضور سه شکار چی در ارتفاعات کوه سرخ شدند و مراتب فوری با قاضی دادگاه بخش هماهنگ و پس از حدود ۲ ساعت پیاده روی متخلفان را دستگیر کردند.

وی بیان کرد: از نامبردگان لاشه ۲ راس قوچ وحشی یک ساله، یک قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی ۲ لول، یک قبضه سلاح ساچمه زنی تک لول، ۶ تیر فشنگ چارپاره، پنج تیر فشنگ ساچمه، ۲ دستگاه دوربین چشمی و ۲ قبضه چاقو کشف و ضبط شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رفسنجان تصریح کرد: در این زمینه پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارسال شده است.

وی اظهارداشت: با توجه به فصل زاد و ولد حیوانات وحشی تعداد گشت های کنترلی مناطق افزایش یافته است و افراد در صورت مشاهده توله حیوانات وحشی به هیچ وجه به سمت آنها نروند و از لمس کردن یا زنده گیری آنها به طور جدی بپرهیزند.

رفسنجان در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.