تالاب صالحیه تا آخر اردیبهشت آب خواهد داشت

خبرگزاری ایسنا

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نظرآباد گفت: با توجه به وضع موجود پیش بینی می‌شود تالاب فصلی صالحیه در خوشبینانه‌ترین حالت تا اواخر اردیبهشت آب داشته باشد. 15 فروردین

محمد محمودی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه بارندگی‌های سال گذشته باعث آبگیری مناسب تالاب صالحیه شد، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۸۰ تا ۱۰۰ هکتار از این تالاب آب دارد.وی ادامه داد: عمق آب در بخشی از این تالاب به ۴۰ تا ۵۰ و در برخی نقاط هم به ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتر می‌رسد.وی توضیح داد: با توجه به وضع موجود پیش بینی می‌شود این تالاب فصلی در خوشبینانه‌ترین حالت تا اواخر اردیبهشت آب داشته باشد.

این مسئول اضافه کرد: هر چند هنوز فلامینگوهای مهاجر به مهمانی تالاب صالحیه نیامده‌اند ولی شاهد انواع دیگر پرنده‌های بومی در اطراف تنها تالاب البرز هستیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به آسیب پل ورودی تالاب صالحیه اشاره کرد و افزود: بخشی از این پل دچار آسیب شده و ضرورت بازسازی آن به شدت احساس می‌شود و امیدواریم هر چه سریعتر اقدامات لازم در این خصوص صورت بگیرد.

محمودی در ادامه گفت: محدوده اراضی تالاب صالحیه یکی از کانون‌های گردوغبار البرز است و باید اقدامات عاجلی در خصوص پیگیری مصوبات استانی و ملی انجام شود تا از مخاطرات زیست محیطی جدی در آینده جلوگیری شود.