عامل کشتار دو قوچ وحشی در فیروزکوه به ۴۲ ماه حبس و توقیف سلاح محکوم شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: اواخر شهریورماه سال جاری نیروهای یگان محیط زیست شهرستان فیروزکوه حین گشت و کنترل شبانه در منطقه شکار ممنوع کاوه ده به یکی از افراد محلی سابقه دار مظنون شده و ضمن صدور فرمان ایست نسبت به بازرسی از وی اقدام می کنند.

در جریان تفتیش از مظنون مقداری گوشت شکار تازه متعلق به قوچ وحشی کشف می گردد و نیروهای محیط زیست بلافاصله طی هماهنگی با دادستان و اخذ نیابت قضایی منزل متخلف را مورد بازرسی قرار می دهند که در جریان بازرسی از منزل وی نیز مقداری گوشت یخ زده شکار متعلق به قوچ وحشی و یک قبضه اسلحه دست ساز غیرمجاز کشف و ضبط میگردد.

 

تصویر: اسلحه غیرمجاز، گوشت تازه و گوشت منجمد متعلق به قوچ وحشی کشف شده از شکارچی سابقه دار

پس از آن متهم که از شکارچیان متخلف و سابقه دار منطقه کاوه ده فیروزکوه بوده است به جرم شکار غیرقانونی و نگهداری از سلاح غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی می شود.

محمد فریدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست فیروزکوه در مورد سرنوشت این پرونده گفت: در جریان رسیدگی به این پرونده در شعبه ۱۱۰ دادگاه عمومی (جزائی) دادگستریشهرستان فیروزکوه، دادگاه براساس محتویات پرونده بزهکاری متهم را محرز دانست.

————————————————————————————————————————————————————–

 

بنابراین با استناد به بند الف ماده ۱۲ و بند ب ماده ۱۸ قانون شکار و صید و همچنین ماده ۱۳۷ قانون مجازات اسلامی، متهم به جرم شکار غیرمجاز به تحمل سه سال حبس تعزیری (زندان غیر قابل خرید) و به جرم نگهداری سلاح غیرمجاز براساس بند الف ماده ۶ و ۱۸ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات مصوب سال ۱۳۹۰ به تحمل شش ماه حبس تعزیری محکوم گردید.

همچنین سلاح مکشوفه با استناد به مورد قانونی فوق الذکر با رای دادگاه به نفع دولت توقیف گردید.

این شکارچی متخلف دارای چندین فقره تخلف شکار غیرمجاز در شهرستان فیروزکوه بوده است و به دلیل سابقه دار بودن و تکرار جرم به اشد مجازات محکوم گردید.

ارسال کننده اردلان نعیمی