شیر نر باغ وحش مشهد تحت درمان بیماری انگلی است

قدس خراسان

کارشناس بیماری‌های حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شیر نر باغ وحش مشهد که عکس آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر و دچار لاغری نشان داده شده، تحت درمان بیماری انگلی با آنتی بیوتیک است.22 بهمن
به گزارش قدس خراسان، علیرضا بنی اسدی اظهار کرد: وضعیت مشاهده شده شیر باغ وحش مشهد به هیچ وجه ناشی از سوء تغذیه نیست و تشخیص بیماری انگلی در این شیر و آغاز درمان از سه هفته قبل انجام گرفته و طی این مدت تا کنون انجام ۲ دوره درمان ضدانگلی برای این حیوان ثبت شده است.

کارشناس بیماری‌های حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به این که هر دوره درمان ضدانگلی باید با ۱۰ روز فاصله باشد و سپس با نمونه گیری خون وضعیت شیر از نظر بیماری دوباره سنجش شود ، سومین دوره نمونه گیری این قلاده شیر به زودی با رسیدن جواب آزمایش خون در صورت نیاز انجام خواهد شد.

وی گفت: حیوانات نیز مانند انسان ها دارای تیپ های بدنی هستند و این شیر بیمار نیز دارای تیپ بدنی لاغر است که ابتلا به انگل به صورت طبیعی موجب کاهش وزن بیشتر شیر و نمایان شدن بیشتر لاغری شده است.

بنی اسدی در خصوص چرایی ابتلا به بیماری انگلی این شیر افزود: در شرایط افزایش دمای هوا و محیط زیست حیوانات به طور قطع ابتلا به بیماری های انگلی، وجود حشرات و بیماریهای مرتبط با آنها امری دور از ذهن نیست اما در کنترل ها و نظارت‌های انجام شده موارد غیربهداشتی، آلودگی و یا سوءتغذیه برای این شیر مشاهده نشده است.

کارشناس بیماری‌های حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تاکید کرد: در حالی که سایر حیوانات باغ وحش در سلامت و سطح مطلوبی از تغذیه قرار دارند نمی توان تنها یک حیوان را دچار سوء تغذیه دانست.