عاملین کشتار حیات وحش حیدری بهمراه اجزای بدن ۳ قوچ اوریال دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر فعالیت های مجرمانه یک باند شکار غیرمجاز از اهالی روستای برمهان در حاشیه پناهگاه حیات وحش حیدری، نیروهای یگان محیط زیست شهرستان نیشابور به تحقیق و بررسی در این زمینه پرداختند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نیشابور گفت: محیط بانان پس از اطمینان از شکار غیرمجاز و اقدام به گوشت فروشی توسط اعضای این باند، طی هماهنگی با دادستان و اخذ نیابت قضایی به همراه مامورین پلیس آگاهی نیشابور و مامورن کلانتری کلاته محمدجان بصورت همزمان وارد دو خانه در روستای برمهان شده و به تفتیش این دو مکان پرداختند.
تصویر: اجزای بدن متعلق به سه قوچ اوریال کشف شده از منازل شکارچیان متخلف در روستای برمهان نیشابور
محمدمهدی نوربخش اظهار داشت: در جریان بازرسی از این دو مکان اجزای بدن متعلق به سه قوچ اوریال، یک اسلحه پنج تیر غیرمجاز و مقادیری مهمات غیرمجاز شامل ۹ ععد فشنگ گلوله زنی، یک فشنگ جنگی، تعداد زیادی فشنگ ساچمه و چهارپاره کشف و ضبط گردید.
نمونه مهمات کشف شده از دو خانه متعلق به متخلفین گوشت فروش ساکن حاشیه پناهگاه حیات وحش حیدری
در این رابطه دو متهم بازداشت و به استناد بند ج ماده ۱۰ و بند الف ماده ۱۱ و بند الف و ب ماده ۱۲ قانون شکار و صید و همچنین ماده ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی پرونده ای در این خصوص تشکیل و متهمین به مراجع قضایی معرفی شدند.
هر دو متهم طبق دستور مقام قضایی هم اکنون در بازداشت بسر می برند.ersal konande nader zandi

ارسال کننده نادرزندی