شناسایی ۴۷۷ فقره تخلف زیست‌محیطی در لرستان

ایسنا

 مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از شناسایی ۴۷۷ فقره تخلف زیست‌محیطی در استان طی شش ماهه امسال خبر داد. 22 مهر

علی سالاروند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در شش ماهه امسال، ۱۴۰ هکتار از اراضی استان طعمه حریق شد که این آتش‌سوزی در مناطق سراب ناوه‌کش، اشترانکوه، سلسله(اراضی کشاورزی) و سفیدکوه خرم‌آباد رخ داده است.وی بیان کرد: همچنین در این مدت ۷۹ هکتار از اراضی استان مورد تخریب قرار گرفته که شامل تخریب، شخم، قطع اشجار و قطع آب رودخانه کهمان بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان اضافه کرد: همچنن از مجموع تخریب ۷۹ هکتار از اراضی فوق، ۵۵۸۱ مترمربع تصرف عدوانی در شهرستان‌های ازنا، دورود و سفیدکوه ازنا و ۲۳ هزا رو ۹۹۲ مترمربع تصرف عدوانی در اشترانکوه بوده است.

سالاروند گفت: در مدت شش ماهه گذشته ۴۷۷ پرونده تخلف زیست محیطی در استان تشکیل شده است که ۱۰۴ پرونده مختومه و مابقی پرونده‌ها در جریان هستند.

وی تصریح کرد: میزان ضرر و زیان وارده به محیط زیست استان در این مدت ۸ میلیارد و ۴۵۸ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال است که ۲ میلیارد و ۵۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال آن وصول شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان تصریح کرد: از مجموع دومیلیارد ریال وصولی یک میلیارد و ۴۰ میلیون ریال مربوط به شهرستان سلسله بوده است.

سالاروند بیان کرد: همچنین در این مدت ۴۲ مورد تعلیف غیرمجاز دام شامل ۱۵ هزار و ۴۲۵ رأس دام انجام شده که از این تعداد ۳۲۵ رأس دام سنگین و ۱۵ هزار و ۱۰۰ رأس دام سبک بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۲۷۲۰ نفر در طرح آموزشی یک ساعت با محیط‌بان در مدارس شرکت کردند، گفت: این آموزش‌ها در شهرستان‌های دلفان، سلسله، خرم‌آباد، بروجرد، کوهدشت، پلدختر، ازنا، دورود و مناطق اشترانکوه و سفیدکوه خرم‌آباد برگزار شده است.